ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

נטורי קרתא פונים לאובמה: "תפסיק לתמוך בציונים"

אנשי נטורי קרתא יצאו בצעדה לקבל את נשיא ארה"ב • "אין לאובמה דבר נגד היהדות, הוא צריך לדעת שהציונים לא קשורים לעם היהודי, ואנו מקווים להשתחרר מהשבי שלהם"

התהלוכה. צילום: פיני רוזנברג
התהלוכה. צילום: פיני רוזנברג



ראשי 'נטורי קרתא' בישראל מברכים את הגעתו של הנשיא האמריקני לישראל: במקביל לנחיתתו של ברק אובמה בנמל התעופה בן גוריון, התאספו כ-20 מפעילי הפלג לתהלוכה בשכונת מאה שערים בירושלים.

לא היו בתהלוכה המצומצמת חצוצרות, משמר כבוד, זרי פרחים או עיתונאים מרחבי תבל - אך למרות זאת המשתתפים נשאו את דגלי ארה"ב ושלטים בשפה העברית והאנגלית, וביקשו להעביר מסר לנשיא: "תבדיל בין הציונות לבין היהדות".

ישראל מאיר הירש, מראשי 'נטורי קרתא' בישראל, אמר ל'בחדרי חרדים', כי קבלת הפנים הייתה במטרה להבהיר ולהצהיר בפני אובמה, "שאנחנו היהודים האותנטיים שיושבים כאן בישראל עוד לפני הקמת המדינה, ואין לנו כל הכרה בציונים כבעלים של הארץ. המסר החשוב הוא שהציונים אינם קשורים לעם היהודי ובפרט לארץ ישראל. הנשיא צריך לדעת שיש הבדל - כדי להפסיק את תמיכתו בציונים כגוף התומך ביהודים".

• ברק אובמה טוב לציונות?

"הוא מתחיל להבין את הילך הרוח שהם לא מוכנים לשום וויתור או להסכמה מול הפלסטינים. לדעתנו, הביקור שלו כאן בישראל הוא במטרה ללחוץ עליהם שיתחילו להבין שצריך להיות כאן שינוי". לדבריו, אובמה גם טוב ליהודים, "אין לו דבר נגד היהדות".

באשר לשאלה האם בשלטון בארה"ב יש מי שמבין את דעתם, הוא משיב: "התמיכה בציונות זה רק אידיאל. נפגשנו לא מזמן עם נציג בשגרירות האמריקנית, והוא אמר שבבית הלבן יותר ויותר מבינים את המשמעות של הדבר".

• אז מדוע לא תעברו להתגורר בארצות הברית?

"ברור ששם יבינו אותנו יותר מבארץ. אבל אין לנו כוונה לעזוב כאן רק בגלל הציונים. התקווה שלנו היא שנוכל להשתחרר מהשבי של השלטון הציוני, ושהקדוש ברוך הוא יגרש אותם מכאן ואז נוכל לחיות כאן יחד עם הפלסטינים בשוויון מוחלט".

צילום: פיני רוזנברג




ברק אובמה ביקור נטורי קרתא הפגנה ציונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד