י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"סלאבה אוקראינה! סלאבה ישראל"

הכתב הישראלי בקייב: "חששתי שיעשו בי לינץ'"

"היה רגע שחששתי שיעשו לנו לינץ' בזמן שצילמנו אנשים שעומדים בתור לסופר", כך מספר עיתונאי ישראלי שמדווח מאוקראינה לערוץ הישראלי i24, "למרות שלבשנו את אפודי העיתונות שלנו, היינו מוקפים בקהל כועס שרצה לדעת מי אנחנו ועם אנחנו עובדים בשביל הרוסים"

הכתב הישראלי בקייב: "חששתי שיעשו בי לינץ'"
אילוסטרציה צילום: unsplash

כתב ישראלי שמדווח מקייב בירת אוקראינה לערוץ הטלוויזיה הישראלי i24 בשפה האנגלית, מספר כי תושבי אוקראינה חשדו כי הוא והצוות שלו רוסים, "אנחנו שלושה בצוות שלי, והם חשבו שאנחנו חלק מהכוחות של פוטין. היו דיווחים לפיהם ישנם חבלנים רוסים המסמנים מבנים חשובים למטרות, והם חשדו בנו".

מל בנוליאל, סיפר לעיתון היהודי הבריטי Jewish Chronicle כי "היה רגע שחששתי שיעשו לנו לינץ' בזמן שצילמנו אנשים שעומדים בתור לסופר. למרות שלבשנו את אפודי העיתונות שלנו, היינו מוקפים בקהל כועס שרצה לדעת מי אנחנו ועם אנחנו עובדים בשביל הרוסים. העימות איים להפוך לאלים, עד שבדקו את תעודות הזהות שלנו וראו שאנחנו ישראלים".

עוד סיפר, כי "מיד, מצב הרוח השתנה. הם היו פתאום חמים וידידותיים להפליא, הם הריעו: "סלאבה אוקראינה! סלאבה ישראל", כלומר: "תהילה לאוקראינה! תהילה לישראל!" נראה שהאנשים כאן אוהבים את ישראל ורואים בה ידידותית לאוקראינה, למרות שישראל נאלצה לשמור על איזון דיפלומטי עדין ביחסיה עם רוסיה".

לגבי הקהילה היהודית באודסה סיפר בנוליאל: "באודסה מצאתי את מה שנראה כאילו כל הקהילה היהודית עוזרת זה לזה. כל הגברים האוקראינים בני 18 עד 60 נדרשים להישאר ולהגן על ארצם. הקהילה נותנת לגברים האלה מזון ומחסה, וכל עזרה אחרת שהם צריכים".

מלחמת אוקראינה רוסיה תקיפת עיתונאי ערוץ i24

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד