י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
מול 280 סנאטורים אמריקנים

זלנסקי נזף: אם ביידן היה פועל מוקדם יותר "לא הייתה מלחמה"

נשיא אוקראינה זלנסקי קיים בשבת שיחת זום בהשתתפות 280 סנאטורים וחברי קונגרס אוקראינים והלין על התנהלות ממשל ביידן במשבר

זלנסקי נזף: אם ביידן היה פועל מוקדם יותר "לא הייתה מלחמה"
ולודימיר זלנסקי צילום: מתוך הטוויטר של הסנאטור מארקו רוביו

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי נזף בממשל ביידן על כך שלא הטיל סנקציות על רוסיה מוקדם יותר. את הדברים אמר במהלך שיחת זום עם 280 סנאטורים וחברי קונגרס אמריקאים בשבת בבוקר.

"אם הייתם מתחילים בסנקציות לפני חודשים, לא הייתה מלחמה", אמר במהלך השיחה, זלנסקי הודה לארה"ב על הסיוע שכבר שלחה, והתחנן לסיוע צבאי אמריקאי נוסף למדינתו הנצורה. כך דיווח ה'ניו יורק פוסט'.

"אלו שדים שעושים את זה", אמר זלנסקי על הכוחות הרוסיים הפולשים, עשרות מחוקקים הודו לזלנסקי על אומץ ליבו כשהשיחה הגיעה לסיומה - עם כמה הבטחות, הם אמרו לו "סלבה אוקראיני" (תהילה לאוקראינה) על פי מקור בסנאט.

הנשיא האוקראיני הביע תמיכה בחרם פוטנציאלי של ארה"ב על הנפט הרוסי, זלנסקי גם התחנן לארה"ב לסייע בהקמת אזור אסור לטיסה מעל אוקראינה, וביקש מהמחוקקים לסייע לגרום למדינות מזרח אירופה לשלוח לאוקראינה מטוסים תוצרת רוסיה, כדי שטייסי חיל האוויר שמכירים את המטוסים הרוסיים יוכלו להטיס אותם.

"אעשה כל שביכולתי כדי לעזור לממשל להקל על העברתם", (המטוסים) הבטיח מנהיג הרוב בסנאט, צ'אק שומר בהצהרה שפורסמה לאחר השיחה. שומר שיבח את זלנסקי ואמר, "אדוני הנשיא, אנו שואבים השראה ממך ומהכוח והאומץ של העם האוקראיני".

ג'ו ביידן ולדימיר זלנסקי חברי קונגרס מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד