י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ההפגזה בסמוך לבאבי יאר

תובע משפט נירנברג: פוטין צריך להיות מאחורי סורג ובריח

התובע האחרון שנותר בחיים ממשפט נירנברג טוען כי נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין צריך להיות "מאחורי סורג ובריח", זאת ברקע הפצצת מגדל הטלוויזיה שבסמוך לאנדרטת באבי יאר

תובע משפט נירנברג: פוטין צריך להיות מאחורי סורג ובריח
הפגיעה בבאבי יאר צילום: באדיבות המצלם

התובע האחרון ששרד במשפטי נירנברג, בנג'מין פרנץ, אמר שהוא "חש הרוס" כשנודע לו שכוחותיו של פוטין פיצצו את קבר האחים של 33,771 קורבנותיו ברובם יהודים ביום שלישי האחרון, הוא התכוון לאנדרטת באבי יאר. אך יש לציין כי הרוסים לא כיוונו לאנדרטה, אלא ירו על מגדל טלוויזיה בסמוך לאנדרטה.

בנימין פרנץ יחגוג בשבוע הבא 102 שנות חיים, אבל עוצמת הכעס בקולו היא של גבר צעיר בהרבה. התובע האחרון שנותר בחיים ממשפטי נירנברג, שהרשיע נאצים בפשעי המלחמה של מלחמת העולם השנייה, חוזר לשם, בוהה בלבן העיניים של אותן מפלצות לפני 75 שנה. כך מתאר ה'דיילי מירור' את התובע.

האירועים באוקראינה החזירו אותו לאחור, גרמו לו להיות מודע באופן טראגי שהוא חי מספיק זמן כדי לראות את ההיסטוריה חוזרת על עצמה.

שניים מתוך 22 הנאצים שהעמיד לדין אז, היו חלק מחוליות ההשמדה הנאציות האחראיות למותם של כשני מיליון, הם היו אדריכלי הטבח בבייבן יאר בקייב בספטמבר 1941.

ה'מירור' מציין כי כשנודע לו שכוחותיו של פוטין פוצצו את קבר האחים של 33,771 קורבנותיו רובם יהודים ביום שלישי, הוא נשבר. בית הדין הפלילי הבינלאומי הודיע בסוף השבוע, שהוא כבר שלח חוקרי פשעי מלחמה לאוקראינה, ו"יחייב את העבריינים הרוסים" ברמה הגבוהה ביותר באחריות "לכל פשעי מלחמה שבוצעו". אך יש לציין כי הרוסים לא פגעו באנדרטה. אלא בסמוך אליה.

הוא אמר: "הפשעים הנעשים כעת נגד אוקראינה על ידי רוסיה הם בושה לחברה האנושית, האחראים צריכים להיות אחראים לתוקפנות, זה פשעים נגד האנושות ורצח, ברגע שיתחילו לגרור את הפושעים לבית משפט, נהיה יותר מאושרים". הוא אוסיף: "אני רוצה לראות את פוטין מאחורי סורג ובריח, זה אפשרי". בין הנאשמים שלו במשפטים, היו מפקדי האס אס קולונל פול בלובל, ואוטו ראש, שאירגן את הטבח בבאבי יאר.

הוא אמר: "אלפים נאלצו להתפשט וללכת לתוך הבור, ואז נורו, עכשיו חזרנו לאותו משחק ישן, אז הם ירו בהם במקלע וזרקו אותם לתעלה, ועכשיו חזרנו לזה שוב, באיזה שלב אנחנו עוצרים ואומרים שזה מספיק? חשבתי שמלחמת העולם השנייה תספיק, קיווינו שהתקדים של נירנברג ירתיע אותם, אבל כנראה שזה לא היה יעיל כפי שקיווינו".

ולדימיר פוטין מלחמת העולם השניה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד