ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
"אבק וגופות בכל מקום"

טרור נוראי: כ-60 הרוגים ומאות פצועים בפיגוע תופת

מחבל מתאבד תקף מסגד מוסלמי שיעי בעיר פשוואר שבצפון-מערב פקיסטן במהלך תפילת יום שישי האחרון, והרג לפחות 60 מתפללים ופצע כ-200 בני אדם נוספים, כך מסרו גורמים בבית החולים באזור

פיגוע בפקיסטן, ארכיון
פיגוע בפקיסטן, ארכיון צילום: מתוך הסרטון

נכון ליום שישי האחרון, אף ארגון טרור לא קיבל אחריות לפיגוע שארע בעיר פשוואר שבצפון-מערב פקיסטן, בסוף השבוע כאשר מחבל מתאבד תקף מסגד מוסלמי שיעי באזור.

ארגונים כמו דאעש (המדינה האסלאמית) וגם הטליבאן הפקיסטני (קבוצה מיליטנטית נפרדת מהטליבאן באפגניסטן) שביצעו בעבר פיגועים דומים באזור, הממוקם בסמוך לגבול עם אפגניסטן השכנה, לא קיבלו אחריות.

לדברי דובר בית החולים בפשוואר, רבים מהפצועים היו במצב אנוש כשהגיעו לבית החולים. עשרות קורבנות היו מלאים ברסיסים, לכמה מהם נקטעו גפיים ואחרים נפצעו מפסולת ברזל מעופפת.

מפקד משטרת פשוואר, מוחמד עג'אז חאן, אמר כי האלימות החלה כאשר תוקף חמוש פתח באש לעבר תחנת המשטרה מחוץ למסגד בעיר העתיקה של פשוואר. שוטר אחד נהרג בקרב היריות, ושוטר נוסף נפצע. לאחר מכן התוקף רץ לתוך המסגד ופוצץ את אפוד הנפץ שלו. כך דווחה סוכנות הידיעות AP.

פקיד המשטרה המקומית, וואהיד חאן, אמר כי הפיצוץ אירע כאשר מתפללים התאספו במסגד לתפילת יום שישי. שיאן היידר, עד ראיה אמר לתקשורת המקומית, כי הוא התכונן להיכנס למסגד כאשר פיצוץ חזק השליך אותו ארצה. "פקחתי את עיני והיה אבק וגופות בכל מקום", אמר. מנהיג המסגד ואחראי על התפילה.

אירשד חוסיין ח'ליל, מנהיג שיעי צעיר ובולט, היה בין ההרוגים. ברחבי העיר נשמעו צפירות אמבולנס למשך זמן רב. כך מדווחת סוכנות הידיעות AP.

בחודשים האחרונים, פקיסטן חוותה עלייה רחבה של אלימות. עשרות אנשי צבא נהרגו בעשרות התקפות על מוצבי צבא לאורך הגבול עם אפגניסטן.

מחבל מתאבד הרוגים ופצועים פקיסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד