כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
האיטיות הורגת

שני מפקדים רוסים בכירים נהרגו בחזית באוקראינה

לאחר הדיווחים בסוף השבוע כי הגנרל אנדריי סוחובצקי, בן 47, נהרג על ידי צלף אוקראיני, בבריטניה מדווחים, כי שני קצינים בכירים נהרגו בנוסף לסוחובצקי. האחד היה מפקד אוגדה והשני היה מפקד גדוד, כך דיווח ה'טלגרף' הבריטי.

שני מפקדים רוסים בכירים נהרגו בחזית באוקראינה
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

פקיד מערבי אמר לטלגרף הבריטי, כי שני קצינים רוסיים בכירים נהרגו בסוף השבוע. האחד היה מפקד אוגדה והשני היה מפקד גדוד. לדבריו, הדבר נובע מכך שהמפקדים צריכים להתקרב לחזית, לאחר שרוסיה מרגישה שעדיין לא הושגה התקדמות באוקראינה. "הסיבה שזה קורה היא שהמפקדים מרגישים שהם צריכים להתקדם קדימה כדי לקבל תנופה ושליטה רבה יותר על המבצעים", אמר הפקיד.

"זה אולי אינדיקציה מסוימת של תסכול, מידה מסוימת של חוסר התקדמות והם מנסים לכפות את אישיותם על שדה הקרב ואז מעמידים את עצמם בסיכון אישי". הגנרל סוחובצקי, שהיה סגן מפקד ארמיית הנשק ה-41 של המחוז הצבאי המרכזי של רוסיה, נהרג ביום רביעי כאשר כוחות ההגנה האוקראינים הדפו את המתקפה הרוסית.

מותו, שהוכרז תחילה ברשתות החברתיות על ידי חברו סרגיי צ'פיליוב, דווח בהרחבה על ידי כמה כלי חדשות ברוסיה ואוקראינים ומקור צבאי אישר כי הוא נהרג "על ידי צלף".

לאחר ימים של הכחשה, הקרמלין הודה ביום רביעי ש-498 מחייליו נהרגו ו-1,600 נפצעו ב'מבצע הצבאי המיוחד' באוקראינה, אך הנתון האמיתי הוא כמעט בוודאות גבוה יותר.

באוקראינה טוענים כי רוסיה איבדה כ-11,000 איש בלחימה, יחד עם מאות טנקים, כמעט אלף כלי רכב משוריינים ועשרות מסוקים ומטוסים.

מלחמת אוקראינה רוסיה גנרל קצינים בכירים צבא רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד