כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

עבודות שירות לרופא הדתי מ'מדבקת הפלא'

ד"ר עמוס בוחניק, שותפו של איש העסקים אהרון קליין, ממציא 'מדבקת הפלא' שהורשע בהונאה - נידון לקנס ולששה חודשי מאסר, אותם ירצה בעבודות שירות

מדבקת הפלא
מדבקת הפלא

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן, גזר היום (ד) עונש של חצי שנת מאסר בפועל - שתרוצה בביצוע עבודות שירות, שנת מאסר על תנאי וקנס של 150 אלף שקל על ד"ר עמוס בוחניק, שומר מצוות מבני ברק שהורשע לפני כחודשיים יחד עם איש העסקים אהרון קליין, ממציא 'מדבקת הפלא' לחיזוי התקף לב.

בוחניק זוכה מחלק ניכר מהאישומים נגדו, והורשע בסעיפי אישום בודדים.

קליין עצמו הורשע בעבירות מרמה והונאה בנסיבות מחמירות, בהיקף של למעלה מ-10 מיליון שקל, זאת תחת מסווה של פעילות עסקית, ולעתים תוך שימוש וזיוף מסמכים שונים, לרבות מסמכים בנקאיים.

השופט גזר עליו עונש של 7 שנים ושלושה חודשי מאסר. תקופת המאסר כוללת 15 חודשי מאסר שהושתו עליו בתיק אחר שנוהל בעניינו בבית משפט השלום בתל אביב, בו הואשם בין היתר בקבלת דבר במרמה והוצאת צ'ק ללא כיסוי. בנוסף, גזר עליו השופט שלוש שנות מאסר על תנאי, קנס בסך 50 אלף שקל ופיצוי בסך של 200 אלף שקל למתלוננים אותם הונה.

ביחס לבוחניק ציין השופט כי הוא "האמין ביכולותיו הבלתי רגילות של קליין והיה שבוי במידה רבה בקסמו ובכישרונו. הוא האמין בהמצאותיו ושכלוליו של קליין, כמו גם במתווה העסקי שנרקם לנגד עיניו בארץ ובמסעות אליו התלווה בחו"ל. בוחניק האמין לאורך ימים ארוכים לתומו כי במעשיו תורם הוא לציבור ומשיא רווחים לחברה ולמשקיעים השונים".

לפי כתב האישום שהוגש נגד בוחניק וקליין, ב-2009 החל קליין לקבל במרמה כספים מאנשי עסקים שונים. קליין הציג עצמו בכזב כאיש עסקים, ויזם המפתח מוצרים טכנולוגיים מתקדמים, בין היתר בתחום התקשורת. בפני בוחניק הציג עצמו קליין, על פי החשד, כמי שחייב כספים רבים לנושים ולא המציא אף מוצר או פיתח מוצר טכנולוגי מתקדם, שפעל בהצלחה במקומות שונים בעולם.

מלבד 'מדבקת הפלא', שיווקו השניים ליזמים מוצרים רבים, בהם טלפון סלולרי מתקדם המאפשר שיחות של 200 דקות ללא כרטיס SIM, שעון משוכלל עם מצלמות אבטחה ויכולות שידור, מכונית הנוסעת על אנרגיה סולארית, מטרייה וירטואלית, תוכנית לחיזוי שערי מטבע, טלפונים סלולריים חד פעמיים והסרת שיער באמצעות גלי קול.

סנגוריו של ד"ר בוחניק, עורכי הדין נתי שמחוני, אסף קליין ויואב סננס מסרו בתגובה: "לאחר השלמת גזר דינו של ד"ר בוחניק, כפי שניתנה היום על ידי כבוד השופט דוד רוזן, מוצאים אנו לברך על המסקנה אליה הגיע בית המשפט הנכבד לפיה אין מקומו של מר בוחניק מאחורי סורג ובריח. אנו תקווה כי בכך באה פרשה זו לסיומה ובערבו של חג החירות, יוכל ד"ר בוחניק להמשיך בעשייתו הברוכה".
עמוס בוחניק אריק קליין מדבקת הפלא מאסר עבודות שירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד