י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הוציא למעלה ממאה ספרים

בד"ה: הסופר החרדי הנודע הלך לעולמו

הגאון החסיד רבי מנחם מנדל גרליץ זצ"ל מוותיקי הסופרים וההיסטוריונים ביהדות החרדית הלך במוצאי שבת לעולמו. הוציא לאור למעלה ממאה ספרים, היה מחשובי חסידי סטריקוב, ושמו הספרותי היה 'מנחם גץ'. הלוויתו הבוקר מביתו בירושלים 

בד"ה: הסופר החרדי הנודע הלך לעולמו
רבי מנחם מנדל גרליץ זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: במוצאי שבת הלך לעולמו הסופר וההיסטוריון הגאון החסיד רבי מנחם מנדל גרליץ זצ"ל מזקני וחשובי חסידי סטריקוב שהסתלק לבית עולמו בגיל 80.

רבי מנחם מנדל גרליץ זצ"ל שהיה ידוע כאחד הסופרים החרדים המפורסמים ביותר, בין היתר בשם העט 'מנחם גץ', נולד לאביו רבי דוד צבי גרליץ זצ"ל ואמו מרת רחל, במשפחה יוצאת פולין, ומשתייך לחסידות סטריקוב. היה חתנו של המזכיר המיתולוגי של העדה החרדית הרב יוסף שיינברגר זצ"ל.

במשך חייו במסגרת המכון שהקים מכון "אורייתא" הוציא למעלה ממאה ספרים, מהם ספרי קריאה לילדים כמו "ירושלים של מעלה", "בדרכי אבותינו", "בעקבות רבותינו" וכן ספרי ראשונים ואחרונים כמו הגרנ"ט הידוע, שיעורי הגר"ח, הגדה של פסח מבית לוי בריסק ועוד. לקראת ברכת החמה בשנת תשמ"א הוציא לאור את הספר ברכת החמה כהלכתה, והיה מיוזמי ומארגני המעמד הגדול ברחבת הכותל המערבי.

ספר נוסף שהוציא לאור, היה ספרו "מרא דארעא ישראל", ביוגרפיה של הגאון רבי יוסף חיים זוננפלד זצ"ל, דרכה הוא גולל את דברי ימיה של היהדות החרדית בארץ ישראל ובירושלים.

היה חביבם ומקורבם של רבים מגדולי הדור בדורות האחרונים, ביניהם; האדמו"ר מסטריקוב זצ"ל, גאב"ד העדה החרדית בעל המנחת יצחק זצ"ל, מרן ראש הישיבה הגראמ"מ שך זצ"ל, הגרמ"ש שפירא זצ"ל שהוא אף הוציא לאור את ספריו ועוד רבים. לאחר פטירתו של האדמו"ר מסטריקוב זצ"ל דבק בלו"מ בנכדו יבלחט"א האדמו"ר מסטריקוב מירושלים.

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך בנו הרב משה שמעון מנאמני ביתו של הגר"ח קנייבסקי, בנו הרב משולם-זישא מחבר ספרי "צוהר לתיבה". בנו הרב ירחמיאל שלמה מסופרי המוסף התורני של עיתון "המבשר". בנו הרב אריה טוען רבני, ובנו הרב חיים הוא יו"ר קופת היתומים "תפארת שבחסד", בנו הרב ישראל אלימלך חבר מערכת דברות קודש סטריקוב ומכותבי דברי תורתו של האדמו"ר זצ"ל.

הלוויתו תתקיים הבוקר (ראשון) בשעה 12:00 מביתו ברחוב עובדיה 15 בירושלים להר המנוחות הר תמיר בירושלים שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

חסידות סטריקוב מנחם מנדל גרליץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד