י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הנסיעה למוסקבה וברלין

בנט על הפגישות המדיניות עם פוטין: "סיכוי קטן לסייע"

ראש הממשלה נפתלי בנט שב הבוקר מטיסה מדינית משמעותית, במהלכה פגש בקרמלין את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ובהמשך את קנצלר גרמניה אולף שולץ | בפתח ישיבת הממשלה הבוקר התייחס בנט לתוכן הפגישות ולסיכוי להשפיע על הפלישה לאוקראינה

בנט על הפגישות המדיניות עם פוטין: "סיכוי קטן לסייע"
בנט ולפיד בישיבת ממשלה צילום: מארק ישראל סאלם, פלאש 90

אחרי שהמריא במהלך השבת לנסיעה מדינית חשאית במרכזה נועד עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, ראש הממשלה נפתלי בנט אומר כי קיים סיכוי קטן להביא להידברות בין רוסיה לאוקראינה ושמא אף להביא לרגיעה שתביא לסיום המלחמה.

"חזרתי לפני כמה שעות ממוסקבה ומברלין. נסעתי לשם במטרה לסייע בהידברות בין כל הצדדים, כמובן עם ברכת הדרך ובעידוד של כל השחקנים", פתח בנט תוך שהוא מציין כי "המצב בשטח לא טוב, הסבל האנושי גדול ועלול להיות גדול הרבה יותר, אם הדברים יימשכו במסלול הנוכחי".

לדברי בנט "יש גם ישראלים שצריכים לחזור הביתה וקהילות יהודיות במצוקה שזקוקות לעזרה", על תוכן הפגישות אמר ראש הממשלה כי "מטבע הדברים, אני לא יכול להרחיב יותר. אנחנו נמשיך לסייע ככל שנתבקש".

בנט מודה כי הסיכויים לרגיעה קטנים, "גם אם הסיכוי לא גדול, ברגע שיש אפילו פתח קטן, ויש לנו את הגישה לכל הצדדים ואת היכולת, אני רואה זאת כחובתנו המוסרית לעשות כל ניסיון", אך לדבריו, "כל עוד הנר דולק - חייבים להתאמץ, ואולי עוד אפשר לפעול".

על המצב הוסיף ראש הממשלה כי ישראל נערכת לגל עלייה משמעותי בעקבות המצב. "כעת המערכת מכינה תרחישים לקליטת מספרים שונים של עולים, והיא תציג זאת השבוע בפני הקבינט. זה אתגר למדינת ישראל, אבל זה אתגר שעמדנו בו בעבר, פעם אחר פעם. רגעים כאלה, שבהם העולם עומד בפני טלטלה ויהודים כבר לא בטוחים היכן שהם נמצאים, מזכירים לכולנו כמה חשוב שיש בית ליהודים באשר הם, כמה חשוב שיש לנו את מדינת ישראל".

נפתלי בנט מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד