י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
רמה רוחנית גבוהה לצד לימודי חול

היסטוריה בבני ברק: כנס יסוד לת"ת בוגרי הישיבות

במעמד מיוחד והיסטורי במעונו של ראב"ד ב"ב הגאון רבי יהודה סילמן בהשתתפות הגאון רבי עמרם פריד הוכרז על יסוד תלמוד תורה 'בית שלום' שיתן מענה לבוגרי הישיבות בעיר התורה והחסידות. צפו בתמונות מכינוס היסוד

היסטוריה בבני ברק: כנס יסוד לת"ת בוגרי הישיבות
כנס יסוד לת"ת בית שלום בבני ברק צילום: באדיבות המצלם

בשורה משמחת לתושבי בני ברק בוגרי הישיבות: לאחר שנים רבות של פניות רבות של הורים ונסיונות שלא צלחו, התקיים במוצש"ק פר' פקודי מעמד היסטורי בעיר כאשר רבני ופרנסי העיר חברו יחדיו להוציא את ההבטחה מהכח אל הפועל. ולייסד את תלמוד תורה 'בית שלום' לילדי בוגרי הישיבות בעיר.

הת"ת נקרא ע"ש של איש החינוך הנודע הגאון רבי שלום כהנוביץ זצ"ל המעמד נערך במעונו של הראב"ד הגר"י סילמן השתתפות הגר"ע פריד, הגרש"מ וולך, הגר"א עמרני, ראש העיר אברהם רובינשטיין ונציגי הקהילות השונות של ציבור בוגרי הישיבות בעיר בני ברק והנהלת התלמוד התורה. את הכנס הנחה הרב חיים הורביץ רב שכונת צהלה.

הצורך בהקמת התלמוד תורה החדש היה מוכרח מאחר ובשנים האחרונות, ישנה מצוקה גדולה שהלכה והתרחבה בהעדר מספק של תלמוד תורה ברמה גבוהה בכל הפרמטרים, לאחר פניות רבות של הורים לנציגי הציבור בעיריית בני ברק ונציגי 'דגל התורה' בכנסת, אשר שטחו בפניהם את הצורך הדחוף בהקמת מוסד חינוכי עם רמה רוחנית גבוהה לצד לימודי חול. בית תלמוד תורה, שיחנך את התלמידים לתורה ולדרך ארץ. הנושא הובא לפני שולחנם של גדולי ישראל, שהנחו את נציגי הציבור, לפעול בכל הכלים העומדים לרשותם, לשם הקמת התלמוד תורה.

בשילוב כוחות של רבני הקהילות, ונציגי הציבור, הוחל בקידום היוזמה להקמת התלמוד תורה. משימת ההקמה הופקדה בידיו האמונות של הרב מרדכי יעקובזון יו"ר איגוד התתי"ם ומנהל התלמוד תורה הגדול בעיר רחובות, שידיו רב לו בהקמת תלמודי תורה יחד עם המפקח החינוכי הנודע הרב משה מיטלמן המשמש כיועץ חינוכי ובעל מחבר הספרים "כל מה שמחנך צריך לדעת", מרצה בכיר בארגון הכשרת המורים אחיה ומומחה בתחום הנחיית הורים.

בתכנית ההקמה, הושם דגש מיוחד על גיוס של מחנכים מהשורה הראשונה לצד צוות פדגוגי איכותי ומנוסה, שייתן מענה לדרישות החינוכיות והפדגוגיות של ציבור בוגרי הישיבות. עם השלמת המלאכה של הכנת תכנית הלימודים, עמלים הצוותים המקצועיים בעיריית בני ברק, לסייע בכל הנדרש ולסיים את הליך קביעת המקום עבור התלמוד תורה החדש.

 

תלמוד תורה הרב יהודה סילמן הרב עמרם פריד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד