י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מאחורי הקלעים

כך נרתמו באנטוורפן לסייע לפליטים מאוקראינה

ענקי צרכני המזון באנטורפן נרתמו למען הפליטים מאוקראינה. גם בשבת ובשעות הלילה המאוחרות של מוצאי שבת ארגנו הכול בעזרתם ובתמיכתם של חברות האוכל באנטוורפן. 'בחדרי חרדים' על מאחורי הקלעים וגם: הנהג שרצה לשלוח קודם אוכל לחיילים

כך נרתמו באנטוורפן לסייע לפליטים מאוקראינה
תושבי אנטוורפן שולחים מזון לפליטי אוקראינה צילום: באדיבות המצלם

הפליטים מאוקראינה והסיוע מבלגיה: ביום שישי האחרון סמוך לכניסת השבת באנטוורפן שבבלגיה התקבלה קריאת עזרה מפליטי אוקראינה אצל הרב סנדר פוגל, בעל קייטרינג באנטוורפן, לטובת תושבי העיר קישינב בירת מולדובה, לשם נמלטו פליטים יהודים מאוקראינה.

הרב פוגל נרתם למשימה, אך ברגע הראשון לא קלטו הסובבים אותו עד כמה חמור המצב, בשבת בבוקר התקבלה קריאת מצוקה חוזרת בעיקר על מחסור חמור באוכל. הרב סנדר עלה לביתה של הגב' שפיגל, מנהלת חברת שטוגל המספקת אוכל למטוסים, בבקשה שחייבים מידי להתחיל לארגן אוכל בעצם יום השבת, זאת לאחר שקיבל את הכרעת הגאון רבי יעקב יוסף ברייער, הדיין והמו"ץ של קהילת סקווירא באנטוורפן ובהתייעצות עם הרה"ג רבי ישראל ערבליך פתחה חברת שטוגל את המחסן והגיעו קבוצת גויים להעמיס כדי להספיק לשלוח.

צילום: מנדי וינגרטן

הכל התנהל במהירות, קבוצה של אנשים טובים באו לעזור יחד עם משפחת שפיגל, וקבוצה שניה מנסה להשיג עוד צוות שיארוז, וקבוצה שלישית מסדרים את הניירת למשלוח הגבולות, לצד ארגון משאית משלוח שהסכימה בסוף שבוע לעבוד ובפרט להעביר כמות כזו למרחק כזה, מדובר על 2500 ק"מ בגלל הסיבוב שצריך לעשות כדי לא להיכנס לשטח אש.

אחד העסקנים מספר ל'בחדרי חרדים': "לאחר שעות רבות של אריזה של אוכל חם, סכו"ם, אוכל יבש, וכדו' הגיע המשאית לאסוף את המשטחים, אבל לתדהמת כולם לאחר שהטעינו את הסחורה התחיל הנהג האוקראיני לצעוק שהוא מעביר את הסחורה לחיילים באוקראינה כי להם מגיע לפני. בהתחלה חשבו שהוא עושה בדיחה, אבל כשראו שזה רציני, בצער רב היו צריכים לפרוק את כל הסחורה, ולארגן שוב הכל מחדש וזה ארך זמן רב בסופו של דבר הכל היה לטובה, כי בגלל האיחור הצליחו לארגן עוד משטחי אוכל מחנותו של ר' יחיאל הרשקוביץ - סופרמרקט 'הרשקוביץ כץ'. כשעל המבצע מנצח חתנו יהושע ברטלר, יחד עם צוות העובדים עד השעות המאוחרות של הלילה, וכן לארגן בגדים, ולשלוח אותם יחד יחד ע"י חברת המשלוחים געשיקט-אנטוורפן".

"זה היה מדהים לראות איך שהציבור נרתם עם כל הכוח ובשמחה, יעזרנו ה' שלא נדע עוד צער ומעכשיו רק שמחה ורוגע", הוא מסכם.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה אנטוורפן פליטים יהודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד