כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

המשטרה שוכנעה: אגד לא תיכנס בינתיים למאה שערים

המסלול לתחבורה ציבורית בגאולה הושלם, אך אוטובוסי אגד יימנעו בינתיים מכניסה לשכונת מאה שערים • תיערך בדיקת בטיחות שלאחריה יקבע אם אוטובוסים יכנסו לשכונה

אילוסטרציה. צילום: יעקב נחומי
אילוסטרציה. צילום: יעקב נחומי



קווי האוטובוס, לא ייכנסו לשכונת מאה שערים: כך קבע היום (ד), ממ”ז ירושלים, ניצב יוסי פריינטי לאחר תיאום טלפוני עם מנכ"ל העירייה, יוסי היימן.

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', בעקבות השלמת נתיב תחבורה ברחוב מלכי ישראל, תוככנו השבת קווי האוטובוס לגאולה ולמאה שערים.

אך תושבי השכונה טענו כי מעבר אוטובוס בשכונה מסכנת את ילדיהם. במשטרה גיבו את הדרישה, אף שמשרד התחבורה וחברת אגד הביעו רצון לשוב לפעילות סדירה בשכונה.

בעקבות כך, התקיימה אתמול פגישה במרחב ציון במשטרת ירושלים. בפגישה השתתפו מפקד המרחב, קצין המבצעים של המרחב, חבר מועצת עיריית ירושלים שלמה רוזנשטיין, ובכירי אגד - חגי יציב, מנהל תנועה של חברת אגד בירושלים, ונועה אבירם, הממונה על מחוז ירושלים מטעם משרד התחבורה.
בפגישה הבהיר מפקד המרחב, תנ"צ אמנון אלקלעי, כי דרישת התושבים לגיטימית, ויש לנהל הדברות בין הצדדים.

לפיכך הוחלט כי האוטובוסים לא ייכנסו לשכונה עד לבדיקת טענות התושבים.

היום הגיעו בודקי בטיחות מטעם העירייה כדי לערוך בדיקה ראשונית ובמסגרתה נבדק האם אוטובוסים בעלי מפרקים יכולים לעבור בשכונה. בתוצאות הבדיקה נקבע אלו מסכנים את חיי הולכי הרגל. בשבועות הקרובים תיעשה בדיקה נוספת לאוטובוסים חד מפרקיים. ד לבדיקה לא יעברו האוטובוסים.

חבר המועצה שלמה רוזנשטיין אמר ל'בחדרי חרדים': "הטענה שהועלתה על ידי התושבים בדבר סכנה בטיחותית במעבר האוטובוסים ברחוב הצר במאה שערים תיבדק על ידי מומחים עירוניים כדי למנוע פגיעה בנפש".

הסיפור של קו 1

הרקע להתעוררות פרשת האוטובוסים במאה שערים, קשור לשדרוג שעבר מרכז ירושלים החרדית.

במסגרת עבודות ברחוב מלכי ישראל העובר בלב גאולה, הוחלפו תשתיות תת קרקעיות במערכות חדשות בטוחות וידידותיות לסביבה, הוסדרו חזיתות החנויות שחרגו לשטח הרחוב, ומעל הכל: הוסדר נתיב לתחבורה ציבורית בלבד.

בכל תקופת העבודות, לא נכנסו כל אוטובוסים לאזור ככר השבת ומאה שערים. אך אך עתה, לפי התוכנית, ישובו קווי אגד לשרת את מרכז גאולה.

התחבורה הציבורית תשוב לנסוע ברחוב מלכי ישראל לכל אורכו, לשני הכיוונים. כאשר רכב פרטי יוכל לנסוע מכיוון שרי ישראל עד צומת רחוב יעקב מאיר בלבד. גם בכיוון ההפוך, הנתיב סגור לרכב פרטי מכיכר השבת עד לרחוב לבוש מרדכי.

לפי התוכנית הקווים 39,39א,55,59, הנוסעים ברחוב מלכי ישראל, יפנו בכיכר השבת שמאלה לרחוב יחזקאל. וקו 1 היה זה שאמור היה להמשיך לתוככי מאה שערים.

בשל הההתנגדות לא יסע קו 1 בשכונה עד להודעה חדשה.
מאה שערים גאולה מת תחבורה ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד