כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
כאן בירושלים

לראשונה מזה 33 שנים: בן 4 נדבק בפוליו

משרד הבריאות מודיע כי התגלה בירושלים מקרה של "שיתוק ילדים" בילד שלא חוסן לנגיף. הנגיף נמצא גם בביוב באזור. נפתחה חקירה אפידמיולוגית

לראשונה מזה 33 שנים: בן 4 נדבק בפוליו
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: pexels

משרד הבריאות מודיע הערב (ראשון) כי מקרה של פוליו (שיתוק ילדים) התגלה בילד בן 4 בירושלים שלא חוסן נגד פוליו במסגרת חיסוני השגרה.  מקור המחלה במקרה זה, מנגיף פוליו תרכיבי שעבר שינוי ועלול לגרום מחלה בקרב מי שאינו מחוסן.

האמצעי החשוב ביותר למניעת מחלת פוליו הוא הקפדה על חיסוני השגרה במועד המומלץ על פי הנחיות משרד הבריאות. בכדי למנוע הדבקה ותחלואה בנגיף, מומלץ להשלים בהקדם את חיסוני השגרה למי שטרם עשה זאת.

לשכת הבריאות המחוזית בירושלים פתחה בחקירה אפידמיולוגית ותיצור קשר עם אנשים שיצרו מגעים הדוקים עם הילד למתן הנחיות ספציפיות. בהתאם לממצאי החקירה יוחלט על המלצות נוספות. 

במשרד הבריאות מציינים שהנגיף נמצא בדגימות ביוב באיזור, ממצא שקורה לעיתים, אך עד כה באירועים דומים בעבר לא היו מקרים קליניים.

מחלת הפוליו היא מחלה זיהומית הנגרמת על ידי נגיף (וירוס) הפוליו. הנגיף מדבק ועובר מאדם לאדם, ובעיקר בקרב ילדים. הנגיף חודר לגוף דרך הפה ומופרש בצואה. לרוב אין סימני מחלה ורק אדם אחד מאלף שאינם מחוסנים יחלה באופן תסמיני עם שיתוק. על פי אתר משרד הבריאות, המקרה שהתגלה היום, זהו המקרה הראשון של הדבקה בנגיף בישראל מאז 1989.

משרד הבריאות ימשיך לעדכן את הציבור ככל שיידרש ותתקדם החקירה.

פוליו משרד הבריאות ילד בן 4

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד