א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
החרדים שותקים

נחשף: אלפי גוים מתקבלים בישראל בחסות המלחמה

נכון לשעות הבוקר 2,034 אוקראינים נכנסו ארצה. כך לפי השרה שקד בוועדה לשירותי דת בכנסת שהתכנסה כדי לדון בדבר קליטת הפליטים מאוקראינה. לדברי השרה: "פחות מ-10% מהם זכאי חוק השבות"

נחשף: אלפי גוים מתקבלים בישראל בחסות המלחמה
נתב"ג צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

בחסות המלחמה באוקראינה, ישראל פותחת את שעריה ומכניסה עשרות אלפי פליטים, כשבדיון שהתקיים היום (ראשון) בכנסת, נחשף כי רובם אינם יהודים, רק כ-10% הם זכאי חוק השבות, כשגם מתוכם, חלקם הניכר אינם יהודים על פי ההלכה, כך חשפה שרת הפנים איילת שקד.

הדיון התקיים בוועדה לשירותי דת, בראשות ח"כ יוליה מלינובסקי, שהתכנסה לדון בהיבטים הטכניים של קליטת פליטים ודיון בשאלה של הכנסת פליטים שאינם יהודים, מה שעלול להביא להתבוללות המונית בישראל, כאשר אלפי גוים שיחיו בישראל.

בדיון סקרה שרת הפנים איילת שקד והציגה את הנתונים כי נכון לשעות הבוקר 2,034 אוקראינים נכנסו ארצה. לפי השרה שקד, "פחות מ-10% מהם זכאי חוק השבות". לדבריה: "נגיע בחודש אחד ל-15,000 אוקראינים. מדינת ישראל צריכה לעשות יותר כדי להביא יהודים וזכאי חוק השבות".

השרה איילת שקד הבהירה כי אי אפשר להמשיך עם קצב הכניסה הנוכחי וכי צריך לתכנן זאת. "מדינת ישראל מאפשרת מדיניות רחבה יותר מכל המדינות שאין להם גבול יבשתי עם אוקראינה". כך "יש כיום בישראל 26,000 אזרחים אוקראינים שאינם אזרחי מדינת ישראל".

לפי שקד, "ישראל בגודל יחסי קולטת הכי הרבה חוץ ממדינות שאינן גובלות עם אוקראינה. 87000 לאירופה ואלינו 2000 - באופן יחסי מאלו שאינן גובלות, ישראל קלטה עד עכשיו יותר מכולם. מכל מדינות העולם, ישראל אמורה לקלוט ולאזרח הכי הרבה אזרחים אוקראינים. בימים הקרובים נגיע למתווה סיוע הומניטרי. צריכים לפאר לשבח ולהלל את מה שמדינת ישראל עושה".

ח"כ גלעד קריב דרש בדיון להקל את תנאי הקבלה בעת הזאת לגבי העולים מכח חוק השבות וכן לקבוע תקרה לנושאי הערבות. עוד אמר כי "על ממשלת ישראל להביא מהלך עם ממשלת אוקראינה לקלוט ילדים". לדבריו, "צריך כאן משהו מאורגן ולא פרטני. זה יוריד את החשש מפני השתהות ארוכת טווח. נבוא בדברים עם שגרירות אוקראינה ונבצע מספר מהלכים של קליטת קבוצות וזה יעביר מסר נכון בזירה הבינלאומית וזה יקל את הטיפול".

נושא קליטת הפליטים האוקראינים מעורר דיון ערני במערכת הפוליטית, בעוד בסיעות החרדיות עדיין שומרים על השתיקה ומסרבים להכריע בין הדיון על הסיוע לאוקראינים לבין החשש מהתבוללות, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ׳ כתב כי "מדינת ישראל צריכה לקלוט מאוקראינה את היהודים. יש המון כאלה שמוגדרים כעת פליטים והם שצריכים להגיע למדינה היהודית. את מי שאינם יהודים יקלטו מדינות אחרות".

פליטים יהודים פליטים מאוקראינה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד