כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מאבק על הציון של 'בעל התניא'

אנרכיסטים אוקראינים ניסו לפרוץ, השומר הבריח אותם בירי

אנרכיסטים פגעו בציונו הקדוש של 'בעל התניא', מנהל המקום השתמש בנשקו כדי להבריח אותם – אך הוא חושש להתמודד לבדו, בהנהלת המוסדות יוצאים בקמפיין להגן על ציונו של הרבי

אנרכיסטים אוקראינים ניסו לפרוץ, השומר הבריח אותם בירי
רוסטיק עם הנשק בכניסה למתחם צילום: באדיבות המצלם

במוסדות הקהילה היהודית בהאדיטש, בניהולו של שליח חב"ד הרב שניאור זלמן דייטש, השומרים ומשקיעים במשך כל שנה בקבלת רבבות המתפללים המגיעים להשתטח על ציונו של האדמו"ר הזקן 'בעל התניא' זיע"א, נערכים למאבק ממושך לשמירה והגנה על הציון הקדוש, לאור ההתפתחויות באוקראינה בשבוע האחרון ואנרכיה שהשתררה ברחובות הערים.

עם תחילת האירועים ופרוץ המלחמה, עזבו חלק מהבחורים בישיבה השוכנת במקום באופן קבוע. האחרים התגייסו לסייע להנהלת המוסדות בחלוקת מזון ובסיוע לתושבים היהודים בעיירות השכנות. הרב דייטש גם סייע לעשרות ומאות יהודים מקומיים חסרי אמצעים לחצות את הגבול ולהגיע למקום מבטחים.

בנוסף, רכשה הנהלת המוסדות כמויות אדירות של סחורה ומוצרי מזון כדי לסייע לנזקקים המקומיים, בהם גם שאינם יהודים, כדי לוודא את שמירת יחסי השכנות הטובים, מתוך תקווה שהדבר ימנע גם פגיעה באתר הציון ובמוסדות עצמם. אלא שכמו בכל אוקראינה, האנרכיה מעודדת כנופיות מקומיות לבזוז ולהתנהל כרצונן.

רוסטיק, מנהל המקום, מספר על אירועי השבת האחרונה: "בשבת פעמיים הגיעו אנשים מקומיים, טיפסו מעל הגדר ודרשו מאיתנו אוכל ומגורים, מזרונים, מיטות. הם היו שיכורים והתנהגו בצורה מאוד אגרסיבית, צעקו ואמרו שעכשיו זה זמן מלחמה ואנחנו חייבים לתת להם הכל. הייתי צריך לירות באקדח לאוויר כדי להפחיד אותם! אני והמשפחה שלי כבר מפחדים להיות פה לבד. אני לא יודע מה לעשות, אני מתחיל להיכנס לפאניקה".

בהנהלת המוסדות מבינים שרוסטיק לבדו לא יוכל לשמור על המקום ומגייסים מימון כדי להציב במהירות חברת אבטחה מקצועית, שתגן על כבודו של האדמו"ר הזקן, ובמקביל, תסייע במימון העלויות העצומות של המזון ומוצרי היסוד הנדרשים.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה האדיטש בעל התניא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד