י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לא התייחסו וכבשו

החיילים האוקראינים כרזו לרוסים: "תפסיקו לירות, אתם מסכנים את העולם"

צוות תחנת הכוח הגרעינית זפוריז'יה באוקראינה המפציר בחיילים הרוסים באמצעות כריזה ברמקול, להפסיק את ההפגזה שלהם על התחנה הגרעינית | צפו

החיילים האוקראינים כרזו לרוסים: "תפסיקו לירות, אתם מסכנים את העולם"
אטום, אילוסטרציה צילום: Pixabay

שלטונות אוקראינה פרסמו צילומים מתוך חדר הבקרה של תחנת הכוח הגרעינית זפוריז'יה, שבהם נראה כרוז מתחנן לחיילים רוסים להפסיק לירות על המקום. "תפסיקו לירות על מתקן גרעיני מסוכן, תפסיקו לירות מיד, אתם מאיימים על ביטחון העולם כולו", כך אמר הכרוז בסרטון שפורסם ב'ניו יורק טיימס' לראשונה.

"העבודה של המכונות החיוניות של תחנת זפוריז'יה עלולה להיות מופרעת. אי אפשר יהיה לנו לשחזר אותו", נשמע הכרוז. "אתם מסכנים את הביטחון של העולם כולו, שימו לב, תפסיקו לירות על מתקן מסוכן גרעיני, תפסיק לירות על מתקן מסוכן גרעיני, תפסיק לירות על מתקן מסוכן גרעיני, תשומת לב, תפסיקו עם זה".

כזכור, תחנת הכוח הגרעינית, מייצרת כ-20% מהחשמל של אוקראינה, הותקפה בשעות המוקדמות של יום שישי, לאחר הירי פרצה שריפה במקום, צוותי חירום הורשו להיכנס על ידי הרוסים ולכבות את הלהבות, כוחות רוסים נכנסו לאחר מכן וכבשו את המקום.

סוכנות הניטור הגרעיני של האו"ם אמרה כי, למרבה המזל, אף אחד מששת הכורים של האתר לא ניזוק ישירות ורמות הקרינה נותרו תקינות. שלושה חיילים אוקראינים נהרגו בהגנה על המתחם. מעט לפני חצות ביום שישי צויץ בטוויטר על ידי התקשורת האוקריאנית, כי תחנת הכוח חזרה לשליטת אוקראינה אך ממשלת אוקראינה לא סיפקה עדכון רשמי המאמת את המידע.

מוסקבה, כצפוי, ניסתה להכחיש אחריות למתקפה, ואמרה שכוחותיה הותקפו על ידי 'חבלנים' אוקראינים בזמן שסיירו במפעל, ולאחר מכן הציתו את הבניין בעצמם.

תחנת כוח כור גרעיני מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד