י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
כמו בצ'צ'ניה וסוריה

אוקראינה טוענת: רוסיה תקפה בתי ספר ובתי חולים

המלחמה בין רוסיה לאוקראינה גובה מחיר נורא, רוסיה טובחת ללא רחמים, תוקפת מטרות אזרחיות באוקראינה, כולל בתי חולים, גני ילדים ובתי ספר, כך אמר סגן ראש הממשלה האוקראיני

אוקראינה טוענת: רוסיה תקפה בתי ספר ובתי חולים
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

אולה סטפנישינה, סגן ראש הממשלה האוקראיני, אמר ל-BBC כי למרות "התנגדות חזקה" מצד הצבא האוקראיני, היה "מבצע עצום של רוסיה נגד אזרחים".

ביום ראשון נהרגה משפחה בת ארבע נפשות כשהרוסים ירו פגזים לעבר אנשים שנמלטו מהעימות בעיר אירפין. ובעיר הנמל מריופול נאלצו הרשויות לבטל פינוי המוני של אזרחים כי הרוסים ירו טילים לעבר האזרחים.

העיר נמצאת כעת ביומה השישי ללא מים זורמים, ללא חשמל, ללא תברואה, והמזון והמים אוזלים במהירות. עם זאת, מועצת העיר שם מסרה, כי התוכניות להביא אזרחים למקום מבטחים בוטלו זה היום השני ברציפות מכיוון שההפגזה הרוסית לא איפשרה זאת. מנגד רוסיה האשימה את הכוחות האוקראינים.

ארגון הבריאות העולמי מסר, כי "מתקני בריאות מותקפים", והם גרמו ל"מספר רב של מקרי מוות ופציעות". ממשלת בריטניה האשימה את רוסיה בהתמקדות באזורים מיושבים "במקומות רבים", כפי שרוסיה "השתמשה בעבר בטקטיקות דומות בצ'צ'ניה ב-1999 ובסוריה ב-2016".

ביום ראשון, פקחי האו"ם אמרו כי אושרו באוקראינה 364 מקרי מוות של אזרחים מאז החלה הפלישה ב-24 בפברואר, אך הנתון האמיתי צפוי להיות "גבוה בהרבה". נציבות האו"ם מסרה כי יותר מ-1.5 מיליון בני אדם נמלטו מאוקראינה מאז פלישת רוסיה. אך רוסיה מכחישה כי היא מכוונת לאזרחים, ואומרת כי היא מבצעת "מבצע צבאי מיוחד" נגד "לאומנים" אוקראינים ו"ניאו-נאצים".

מלחמת אוקראינה רוסיה בתי ספר בתי חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד