ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

עוקץ חדש: מציעים לאסוף הקמחא דפסחא - ונעלמים

נוכלים בלבוש חרדי הציעו למשפחות נזקקות: נאסוף עבורכם מצרכים מחלוקות ה'קמחא דפסחא' ונביא עד הבית • המשפחות הסכימו והנוכלים לקחו את הסחורה והתלושים - ונעלמו

קמחא דפסחא, צילום אילוסטרציה: קובי הר צבי
קמחא דפסחא, צילום אילוסטרציה: קובי הר צבי

חלוקת הקמחא דפסחא שימשה למעשה נוכלות: מודעה שהתפרסמה במקומונים בביתר עילית ובירושלים, הציעה שירות איסוף למסתייעים בחלוקות הקמחא דפסחא, שכן משפחות רבות עורכות את החג על ידי איסוף ממספר חלוקות במוקדים שונים, והאיסוף דורש מהנזקקים, שלרוב לא מחזיקים ברשותם רכב, שכירת הסעה מיוחדת לקראת החג.

במודעה הוצע שירות: בתמורה ל-120 שקלים, מחיר עממי ומשתלם ביחס לערך חבילת ה'קמחא', מספר בחורי ישיבה, יאספו את החבילות, מירושלים או מביתר עלית, ויביאו אותן עד לפתח הבית. מה שנדרש מהמעוניין בשירותיהם הוא בסך הכל, הפקדת הסכום והתלושים שתמורתם מקבלים את ה'קמחא'.

ר' זאב, אחד מתושבי ביתר עלית, החליט להזמין את השירות. עד כה הוא יצא לירושלים בכל ערב פסח, כדי לאסוף את ה'קמחא דפסחא', ונאלץ היה להזמין הסעה מירושלים לביתר, זאת זולת הטרחה הפיזית שבנשיאת הארגזים והשקים.

"התקשרתי למספר הטלפון שפורסם", מספר ר' זאב ל'בחדרי חרדים', "וביקשתי מהבחור שענה על הקו, לדווח לי מי כבר נעזר עד כה בשירותיו, מעירנו. הסיבה לבירור הייתה פשוטה. רציתי לוודא שלא מרמים אותי. הלה, שהציג עצמו בשם 'פרידמן', הפנה אותי למספר נייד של אברך בשם 'קורנבליט' המתגורר בביתר. לא הכרתי את אותו 'קורנבליט', אך יצרתי עמו קשר והלה סיפר לי ש'פרידמן' הוא בחור אמין וישר, והוא כבר נעזר בו מספר שנים באיסוף ה'קמחא' השנתית.

"הדובר נראה היה כנה ומשכנע. חזרתי ל'פרידמן' והוא שלח לי את אחד מחבריו, שלקח ממני את התלושים וגם צילום תעודת זהות, הנדרש לצורך קבלת המוצרים בנוסף לתלושים. ה'הזמנה' כבר בוצעה בבוקר. החלוקה התבצעה לאורך כל יום האתמול עד אישון לילה. המתנתי ממושכות עד אמצע הלילה כדי לקבל את ה'קמחא', אולם לשווא. ניסיתי ליצור קשר אין ספור פעמים עם 'פרידמן', אך הגעתי לתא קולי והלה נעלם מהאופק.

"ניסיונות לאתר את 'קורנבליט' האמור, גם עלו בתוהו. גם כאן הגעתי לתא קולי. גם הבוקר שבתי וניסיתי את מזלי, אך מסתבר כי מדובר בחבורת נוכלים, שתיאמו זה עם זה את העוקץ ונפלתי קרבן למעשיהם. משיחות שביצעתי עם מספר אברכים, נמסר לי כי הללו הצליחו להונות ולהפיל בפח הרבה אנשים, וכי זו שיטה חדשה שמטרתה לנצל את מצוקתם של האנשים בערב הפסח. כנראה, איאלץ הפעם ללכת לרכוש בעצמי את המוצרים עליהם בניתי לקראת החג", מסיים ר' זאב בעצב.

עד כה ידוע כי לפחות 60 משפחות בביתר עלית וירושלים 'נעקצו'.
ביתר עילית קמחא דפסחא נוכלות תלושים נעלמו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד