כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

סוף לפרשת רמדיה: שנתיים וחצי מאסר לטכנולוג המזון

כמעט עשור לאחר שתקלה בייצור מזון רמדיה הביאה למותם של תינוקות - החלטה בעניין האחראים: מנהל הפיתוח וטכנולוג המזון נשלח למאסר • מנכ"ל החברה נקנס

מיכל זיסר עם תמונת בנה ז"ל. צילום: עוזי ברק
מיכל זיסר עם תמונת בנה ז"ל. צילום: עוזי ברק

שנתיים וחצי מאסר בפועל נגזרו היום (ה) על פרד בלק, מנהל הפיתוח וטכנולוג המזון של חברת "רמדיה" לשעבר, שהורשע בגרימת מוות ברשלנות ו-14 סעיפי חבלה ברשלנות. מנכ"ל החברה, גדעון לנדסברגר, שהורשע בעבירה של אי מילוי תקן רשמי, נקנס ב-10,000 שקלים בעקבות הפרשה בה מתו שלושה תינוקות, בגלל מזון שיוצר שלא כראוי.

"עננה שחורה ותחושת אסון מלווה את כל הנוגעים בפרשה", קבעה השופטת ליה לבאון, סגנית נשיאת בית המשפט המחוזי מרכז. "מדובר בטרגדיה קשה שגרמה זעזוע וכאב לכל המעורבים, קורבנות ומשפחותיהם, נאשמים בעבירות רשלנות - אלו שהורשעו, ואלו שזוכו בהליך הפלילי. טרגדיה שהותירה אחריה כאב עצום ותמיהה גדולה למה צריך היה לבוא עלינו אסון שכזה".

"הנאשם הורשע ב-15 עבירות רשלנות, המדובר בתינוקות רכים שניזונו על מזון כולי לקוי, פגום וחסר", הוסיפה השופטת. "זה מספר התינוקות שבהליך הפלילי הובאו ראיות לגביהם ולפיהן נקבע קשר סיבתי בין צריכת הפורמולה לבין מחלתם. תינוקות רבים נוספים צרכו את הפורמולה. משפחות שלמות זועזעו בשל אותו אסון".

הפרשה החלה לפני כמעט עשור, לאחר שבתוך חודש אחד אושפזו כ-20 תינוקות שסבלו מתסמינים נוירולוגיים קשים במספר בתי חולים. עד מהרה התברר כי הסיבה לבעיות נעוצה בתרכובת הצמחית של "רמדיה". בתחליף החלב היה חוסר בוויטמין B1 הידוע בכינוי תיאמין - אחד המרכיבים החשובים והחיוניים להתפתחות המוחית של הפעוט.

חברת רמדיה הכירה אז בכ-40 תינוקות שנפגעו כתוצאה מנוסחת התחליף. בין התינוקות שלושה נפטרו וכשמונה נפגעו קשה, אך מדובר היה רק במעגל הראשון. לאחר כשנתיים התברר כי 100-200 תינוקות נוספים שסבלו מתסמינים קלים קיבלו טיפול בתיאמין ולמרות זאת התפתחותם הייתה בלתי תקינה.
רמדיה מאסר טכנולוג מנכל החלטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד