כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
האיראנים בדרך לחופש?

בכיר לשעבר במזכירות המדינה: "ביידן לא שולט במו"מ עם איראן"

על רקע ההסכם המסתמן בין המעצמות לאיראן, גבריאל נורונה, שהיה אחראי על המדיניות מול איראן בתקופת ממשל טראמפ ב-2020-2018, מתריע מפני הסכנות: "מוותרים על הרבה יותר סנקציות ומבקשים הרבה פחות בתמורה"

בכיר לשעבר במזכירות המדינה: "ביידן לא שולט במו"מ עם איראן"
ארה"ב איראן ואירופה צילום: Pixabay

גבריאל נורונה, שהיה אחראי על המדיניות מול איראן במזכירות המדינה בין 2020-2018, פוטר לאחר שיצא נגד הנשיא טראמפ על רקע המהומות בגבעת הקפיטול. בימים אלה הוא מתריע מפני הסכם הגרעין המסתמן עם איראן תחת הממשל הדמוקרטי, ומדגיש את חוסר האמון במנהל המשלחת האמריקנית של המשא ומתן בווינה, רוברט מאלי. כך דווח ב'ישראל היום'.

לדבריו: "ביידן לא מקבל את ההחלטות בנושא. אני לא יכול להגיד יותר ממה שכבר אמרתי, אבל מדובר באנשים שבקיאים בפרטי ההסכם".

"אני לא יכול להגיד יותר ממה שכבר אמרתי, אבל מדובר באנשים שבקיאים בפרטי ההסכם", אמר נורונה בשיחה עם "ישראל היום" מארה"ב. בשבוע שעבר גילה בטוויטר הבכיר לשעבר פרטים מדאיגים על אודות הסכם הגרעין. נורונה מאמין כי ההסכם עלול להיחתם כבר 'היום'.

"הם מודאגים מאוד ממה שעומד להיחתם, זה מאוד מסוכן ולקונגרס האמריקני לא תהיה הזדמנות לעבור על זה ולעשות משהו בנידון. זה מאוד מסוכן לביטחון הלאומי של ארה"ב ולביטחון האזורי, ומחווה גדולה למשטר של איראן", הוסיף האיש שניהל את הנושא האיראני תחת מזכיר המדינה לשעבר, מייק פומפאו.

נורונה פירט שההסכם החדש יכלול הקלות רבות בסנקציות, במהלך אשר יסיר הגבלות מכמה בכירים לשעבר במשטר האיראני אשר היו מעורבים לכאורה במעשי טרור בשנים עברו.

אחד מהם הוא מוחסן רזאי, מזכיר המועצה להבטחת אינטרס המשטר, מפקד משמרות מהפכה לשעבר ובעל צו אדום של אינטרפול, בשל אחריותו לפיגוע בבניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס ב-1994, שבו נהרגו 85 איש. בכיר אחר הוא חוסיין דגהן, מפקד משמרות המהפכה בזמן הפיגוע בבסיס המארינס בביירות ב-1983, שבו נהרגו 241 חיילים אמריקנים.

הסכם הגרעין האיראני ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד