ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
לראשונה מפרוץ הקרבות

יורד לשטח: השר הישראלי יבקר בגבול אוקראינה

היום ה-12 ללחימה באוקראינה ממשיך להעסיק גם את מדינת ישראל שמנסה לסייע לאוקראינה בדרך הומניטרית, לצד סיוע למאות אלפי הפליטים • שר התפוצות נחמן שי המריא לפולין לעקוב אחר הפעילות במקום | הוא צפוי גם לבקר קרוב לאזורי הלחימה בגבול 

יורד לשטח: השר הישראלי יבקר בגבול אוקראינה
מחנה פליטים במולדובה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

שר התפוצות ד"ר נחמן שי יצא הבוקר (שני) לפולין וייפגש עם נציגי ישראל בפולין ובאוקראינה ועם הארגונים היהודים והישראלים הפועלים עתה במקום.

במרכז הביקור יגיע לגבול פולין - אוקראינה סמוך לעיר לבוב שבאוקראינה המופגזת מעת לעת ע"י הכוחות הרוסיים.

בהודעה שנמסרה מלשכתו נכתב כי "משרד התפוצות מסייע בימים אלו לקהילות היהודיות באוקראינה, המונות כ-200 אלף איש, בהיקף של 20 מיליון ₪. סיוע זה מיועד לרכישת מזון, לתרופות לציוד חירום לאבטחה ולהסעות. השר ייפגש עם השגרירים ועם נציגי הארגונים המסייעים בימים אלה לפליטים מאוקראינה וליהודים היוצאים משם".

מדובר בשר הישראלי הראשון שיבקר בסמוך לקרבות שבאוקראינה. יצויין שגם השר יאיר לפיד עתיד להמריא בשעות הקרובות ללטביה שם הוא צפוי לפגוש את מזכיר המדינה האמריקאי אנטוני בלינקן למפגש שיעסוק בעיקר בנושא האוקראיני אך גם בהסכם המתגבש מול אירן.

שר התפוצות ד"ר נחמן שי אמר עם המראתו לפולין "בעת האחרונה עובדי משרד התפוצות מלווים את הקהילות היהודיות הפזורות באוקראינה ובמדינות הסמוכות, על מנת להבטיח סיוע רחב ככל הניתן ולשמור על קשר רציף עמן. אני מגיע לכאן היום כדי להעביר מסר חד משמעי, אנחנו איתכם. מרחוק ואף מקרוב, כאן בשטח, בכל עת שצריך".

מלחמת אוקראינה רוסיה נחמן שי יאיר לפיד לבוב פולין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד