י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

לאחר 23 שנה: רוצח המשב"ק שוחרר

דיוד ראנטה, מי שהואשם ברציחתו של הרב יחזקאל ורצברגר הי"ד, משב"ק האדמו"ר מסאטמר זצ"ל, בניסיון שוד לפני 23 שנה, שוחרר מכלאו, לאחר שהתגלו פגמים בתיק

אילוסטרציה
אילוסטרציה

מבוכה ברשויות החוק בברוקלין: אחרי 23 שנה, דיוד ראנטה, רוצחו של הרב יחזקאל ורצברגר הי"ד, המשב"ר של האדמו"ר מסאטמר זצ"ל, ישוחרר לחופשי. זאת לאחר חקירה שחשפה סתירות ובדיות בראיות שהובילו להרשעתו.

ראנטה נעצר ב-1990 בתום מרדף ארוך שניהלה אחריו המשטרה. הוא נחשד ברצח של הרב ורצברגר, שהיה המשב"ק של האדמו"ר מסאטמר. על פי תוצאות החקירה אז, ראנטה ירה בראשו של ורצברגר ירייה אחת ובכך גרם למותו.

המקרה המזעזע משך בזמנו את תשומת הלב של התקשורת האמריקנית, שהרבתה לעסוק בחקירה. 40 בלשים חיפשו במשך ימים ארוכים אחר הרוצח. במהלך החקירה נהרג חשוד מרכזי אחד בתאונת דרכים, שאירעה כתוצאה ממרדף שניהלה אחריו המשטרה. עברו מספר שבועות, והמשטרה לכדה את ראנטה, והטילה עליו את האשמה.

בתיק שהתנהל נגדו התגלו ספקות: ארבעה מתוך חמישה עדים לא זיהו אותו במסדר הזיהוי שנערך במשטרה, עדות נוספת הוטלה מאוחר יותר בספק - לאחר שאחד מהעדים טען כי ראנטה הוא לא האיש שניסה לשדוד את הרב ורצברגר.

למרות כל זאת, ראנטה עצמו הודה ברצח, ונגזר עליו עונש מאסר כבד.

ב-1996 פורסמה עדות נוספת שהטילה ספק בהרשעתו וכבליאתו של ראנטה. רעייתו של החשוד שהמשטרה ניהלה אחריו מרדף בו נהרג, חשפה פרטים על הרצח, אותם סיפר לה לכאורה בעלה עוד קודם המרדף. גם אז, רשויות החוק, ובעיקר משרד התביעה בברוקלין, סירבו לבטל את פסק הדין של ראנטה, משום שגם בעדותה עלו סימני שאלה רבים.

פריצת הדרך האחרונה, שהובילה להחלטה על שחרורו של ראנטה, הייתה כאשר משרד התביעות קיבל לאחרונה פנייה מאחת המחלקות, בבקשה לבדוק מספר תיקים שהתגלו בהם ראיות בעייתיות, ובשל כך נסללה דרכו של ראנטה אל מחוץ לתא הכלא.

היום (ה) הוא היה צפוי להתייצב בפני שופט בית המשפט העליון - שיחתום על שחרורו הסופי.
שופט רוצח שחרור מבוכה ברוקלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד