ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
כסא הרב עלה באש

בית הכנסת ברמלה הוצת, המשטרה חוקרת: "שפל נורא"

בית הכנסת 'איילת השחר' ברמלה הוצת אתמול ע"י אלמונים | המשטרה פתחה בחקירה וכל הכיוונים נבדקים | המתפללים: "שפל נורא ופגיעה קשה, מזכיר ימים שחורים משחור לעמנו"

בית הכנסת ברמלה הוצת, המשטרה חוקרת: "שפל נורא"
השריפה ב'איילת השחר' צילום: באדיבות המצלם

המשטרה חוקרת חשד להצתת בית כנסת אמש בשעות הערב (ראשון) במרכז רמלה. אתמול הוזעקו כוחות משטרה לבית הכנסת איילת השחר בעיר, לאחר שהמתפללים דיווחו כי למקום נגרם נזק רב. כסאו של רב הקהילה שהיה סמוך לארון הקודש נשרף כליל.

"שוב שפל נורא ופגיעה קשה", מסרו הבוקר המתפללים. "תמונות של בית כנסת השרוף וכיסאו של הרב מנהיג הקהילה חרוך, מזכירים ימים שחורים משחור לעמנו. נדרשת כאן התערבות ממשלתית ברורה וגינויים למעשה הנפשע מכל קצוות החברה הישראלית".

המתפללים הוסיפו: "פורעים ערבים שמרשים לעצמם פעם אחר פעם במרכז מדינת ישראל לירות צרורות בכל שעות היממה, לנהוג באלימות וליידות אבנים ובקבוקים כלפי ילדים יהודים, וכעת להשליך בקבוק תבערה לעבר בית כנסת, לא יהססו להגיע למעשים חמורים בהרבה. אנו דורשים פעולה נחושה וברורה של משטרת ישראל שתוביל למעצר מיידי של הפורעים מחללים בית הכנסת, לצד מעצרם של הפורעים מהאירועים האחרונים, ועמדתם לדין".

יצויין כי מאז מבצע 'שומר החומות', במהלכו אירעו שורה של התפרעויות ומעשי וונדליזם נגד יהודים, שורר השקט בעיר. לצד זאת, לפני כארבעה חודשים הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של שב"כ והמשטרה נעצר תושב חאן יונס ברצועת עזה, השוהה בישראל באופן בלתי חוקי, בחשד כי ביצע פיגועי הצתות בעיר רמלה - הן של סוכות והן של אוטובוס.

יו"ר 'עוצמה יהודית', ח"כ איתמר בן גביר מסר: "אם היה מדובר בשריפת מסגד כל העולם היה מזדעק וחברי כנסת היו מפיצים גינויים, אבל כשמדובר בהצתת בית כנסת זה עובר בשקט, בושה. המשטרה צריכה להקים צוות חקירה מיוחד ולחקור אירועי טרור, לפחות כמו בריסוסי גרפיטי בתג מחיר ולנקוט באגרוף ברזל מול המחבלים: בהרתעה, ענישה ותגובה הולמת לפני שתתרחש הסלמה".

שריפה רמלה בית כנסת הצתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד