כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ברוך דיין האמת

מקים הגמ"ח לנישואי ילדים בב"ב הלך לעולמו

מקרית הבעל שם טוב בפתח תקווה נעקרה הבוקר דמותו של הרה"ח ר' יוסף שטיין ז"ל מחשובי חסידי ספינקא שהיה בעל צדקה גדול וחילק מהונו לצדקה לנצרכים. היה זה שהקים לפני ארבעים שנה את הגמ"ח הראשון בבני ברק שעזר לנישואי ילדים 

מקים הגמ"ח לנישואי ילדים בב"ב הלך לעולמו
הרה"ח ר' יוסף שטיין ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: הבוקר מגיעה הידיעה על פטירתו של הרה"ח ר' יוסף שטיין ז"ל מחשובי חסידי ספינקא ומחשובי התושבים בקרית הבעל שם טוב בפתח תקווה, שהלך לעולמו לאחר שנזדכך בייסורים והוא בן 72 בפטירתו. 

המנוח ז"ל נולד בסיגעט ברומניה בד' סיון תש"ט לאביו הרה"ח ר' יצחק אלימלך שטיין ז"ל שהיה שו"ב ברחובות למעלה מארבעים שנה ונפטר בשנת תשע"א, אמו מרת מרת חיה שרה ע"ה לבית משפחת טאוב.

היה מסור בלב ונפש למשפחתו, ותמך רבות בסתר בנצרכים בהיותו הראשון שהקים גמ"ח לנישואי ילדים שנקרא אז 'למען עירנו בני ברק', היה בעל צדקה גדול שקבע עיתים לתורה, בעבר היה מנהל סניף בנק לאומי ברחוב ז'בוטנסקי בבני ברק ובעוד מקומות ועזר תמיד ללקוחות. 

אחד ממכריו מספר ל'בחדרי חרדים': הוא למעשה היה זה שהקים את קרנות הצדקה הראשונות במגזר, היה זה לפני למעלה מעשרים וחמש שנה, עת משפחת למברגר ממאקאווא שיכלו את אביהם ביום חתונת הבן הגדול, כך גם אצל שפחת איצקוביץ מספינקא, והוא זה שהקים את הקרנות הראשונות ליתומים". 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ר' יוסף התכונן לפטירתו מהעולם הזה, ובחודשים האחרונים קרא לרבני השכונה בקרית הבעש"ט ונפרד מהם תוך כדי שמפקיד אצלם סכומי כסף שיהיו לאחר פטירתו לתת לצדקה. 

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, בנים ובנות חתנים וצאצאים, זכה להשתדך עם האדמו"ר מגור, נכדתו נישאה לנכדו של האדמו"ר מגור, אחיו: ר' רפאל שטיין מבעלי 'ויז'ניץ'.

מסע הלוויה הבוקר (שני) בשעה 11:30 מבית הכנסת המרכזי בקרית הבעש"ט בפתח תקווה דרך ביתו ברחוב מנחם בגין 82 בעיר, לבית העלמין סגולה שם ייטמן בחלקת ספינקא. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

קרית הבעל שם טוב הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד