י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
בארה"ב נערכים לניצחון פוטין

תוכנית המגירה הדרמטית: זלנסקי בפולין ואנשי המחתרת באוקראינה

בארה"ב חוששים כי הצבא האוקראיני ינחל תבוסה ומכינים תוכניות למקרה שהנשיא זלנסקי יצטרך לצאת מגבולות המדינה: זלנסקי יקים ממשלה ויפעיל אותה מפולין השכנה. במקביל, נשק שארה"ב הזרימה לצבא האוקראיני ישמש אנשי מחתרת שיחליפו את צבא אוקראינה ויפעלו בעידוד של זלנסקי נגד הרוסים

תוכנית המגירה הדרמטית: זלנסקי בפולין ואנשי המחתרת באוקראינה
ולודימיר זלנסקי צילום: מתוך הטוויטר של הסנאטור מארקו רוביו

בארה"ב ובאוקראינה מכינים תוכניות למקרה שנשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי יצטרך לצאת מגבולות המדינה. על פי הדיווח ב'וושינגטון פוסט', בארה"ב מתכוננים לתרחיש בו זלנסקי יקים ממשלה ויפעיל אותה מפולין השכנה.

על פי בכיר אמריקאי, בארה"ב חוששים כי הצבא האוקראיני ינחל תבוסה לרוסים ולפיכך משרד החוץ, הפנטגון וסוכנויות פדרליות הכינו את התוכניות הנועזות.

לפי הדיווח ב'וושינגטון פוסט', הצבא האוקראיני אמנם הצליח להפתיע בהישגיו, אלא שבשל קשיים לוגיסטיים מעריכים שמגמה זו תשתנה, והצבא הרוסי יתחיל בקרוב להראות את עדיפותו. במקרה כזה, הנשק שארה"ב ובנות בריתה הזרימו לצבא האוקראיני יהיה בעל חשיבות מרכזית בפעילות מחתרתית שעשויה להחליף את פעילותו של הצבא המאורגן.

על פי התוכנית, זלנסקי עתיד להיות דמות המפתח בכך שיעודד את האוקראינים שיהיו נתונים תחת כיבוש לפעול נגד רוסיה, באמצעות הנשק מהמערב שישמש את אנשי המחתרת האוקראינית.

יועצו של זלנסקי מיכאילו פודוליאק סירב לפרט בעניין תוכניות מגירה לתרחיש שבו רוסיה תכבוש את ביראת אוקראינה קייב. עם זאת, פודוליאק אמר כי אוקראינה מתכוננת להגנה על הבירה באותה שקדנות שבה רוסיה מתכוננת לכיבושה.

לדבריו, אוקראינה חייבת לנצח במלחמה הזאת. גם גורמים אחרים בפרלמנט האוקראיני אמרו כי הם מתכוונים להילחם נגד הפלישה, ואין להם כוונה לעזוב את המדינה. עם זאת, באירופה ובארצות הברית מכינים את התשתית למצב שבו אוקראינה כולה תהיה נתונה תחת כיבוש וממשלת זלנסקי תיפול. במקרה כזה תשמש החלטת האו"ם שגינתה את הפלישה כבסיס להכרה בממשלה של זלנסקי, גם אם היא לא תשלוט בשטח בפועל. על החלטת האו"ם חתמו 141 מדינות.

כזכור, זלנסקי כינה את עצמו "המטרה מספר 1 של רוסיה", אך הבטיח לאזרחים שלמרות האיומים על חייו הוא אינו מתכוון לעזוב את הבירה קייב. הוא שוחח עם גורמים אמריקאיים רשמיים שניסו להעבירו לעיר לבוב הקרובה לגבול עם פולין, שם יוכלו לסייע לו להימלט, אך עד כה הוא סירב.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה פולין ולדימיר זלנסקי ולדמיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד