ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
"הניחו לו, אני יכולה להבין"

המאבטחים הישראלים נדהמו מהדגל האוקראיני; השופטת חרגה מהנהלים

מאבטחים הבהירו לעו"ד פהד ספדי, שהגיע לבית משפט השלום בנצרת כשעל זרועו כרוך דגל אוקראינה, כי הדבר מנוגד לנהלים, אך השופטת גילתה "הבנה ואנושיות" והורתה למאבטחים להניח לעו"ד

המאבטחים הישראלים נדהמו מהדגל האוקראיני; השופטת חרגה מהנהלים
דגל אוקראינה צילום: Pixabay

השופטת מנאל חליחל-דיאב אמרה אתמול (ראשון) למאבטחי משמר בית משפט השלום בנצרת לא להפריע לעורך הדין פהד ספדי שהגיע לבית המשפט כשעל זרועו כרוך דגל אוקראינה, זאת בניגוד לנהלים המחייבים לפיהם, בבתי משפט נאסר על הופעה עם סמלים וסיסמאות.

עורך הדין ספדי, שייצג חשוד במהלך דיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו, אמר כי "קייב היא העיר שלי. שם למדתי ואני מזדהה עם העם המותקף". למאבטחי משמר בית המשפט שחידדו לו את הנהלים - ספדי אמר כי השופטת לא העירה לו על כך.

בתגובה, אנשי המשמר פנו לשופטת. "השופטת מנאל חליחל-דיאב אמרה למשמר: 'הניחו לו, אני יכולה להבין את הכאב' וכך המשכתי את הדיון בתיק", אמר ספדי. "זה היה רגע מרגש של הבנה ואנושיות ושל שופטת שגילה רגישות ואנושיות לסבלם של אחרים", הוסיף.

לאחר מכן אמר ספדי בבית המשפט: "תחי העם האוקראיני, יחי נשיאה היהודי הגיבור". ספדי אמר, על פי הציטוט ב'וואלה', כי ימשיך להגיע כך לדיונים בבתי המשפט והוא מצפה שכולם יעשו כמוהו.

"לו הייתי חיי בתקופת מלחמת העולם השנייה, הייתי הולך עם טלאי צהוב כהזדהות עם שואת העם היהודי. היום עלינו להזדהות עם הסבל שעובר העם האוקראיני", אמר ספדי.

מלחמת אוקראינה רוסיה בית המשפט השלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד