י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הפרת קניין רוחני

חברת הסכינים והתיקים השוויצרית תובעת מיליונים מיבואנים ויצרנים ישראלים

החברה השוויצרית הידועה, Wenger, יוצאת במסע נגד הפרה של סימן מסחרי על ידי חברת תיקים ישראלית ידועה. החברה הגישה תביעה בסך 2.4 מיליון ₪ בה היא טוענת להפרה בוטה של סימני מסחר וזכויות יוצרים • בנוסף - כך תדעו להגן על החברה והמוצר שלכם ולערוך קניין רוחני איתן לעסק שלכם

חברת הסכינים והתיקים השוויצרית תובעת מיליונים מיבואנים ויצרנים ישראלים
תיקי ונגר צילום: יח"צ

אין כמעט בית בעולם שאינו מכיר את לוגו הפלוס והמגן בצבעי אדום-לבן-שחור-כסף של חברת Wenger השוויצרית. החברה מוכרת מאוד בזכות הסכינים, האולרים, השעונים וציוד הנסיעות שהפכו לסמל של איכות שוויצרית כבר עשרות שנים בעשרות מדינות, כולל אצלנו בישראל.

ברקע ההצלחה של החברה, עומדים גם לא מעט אתגרים בדמות חיקויים והעתקות של סימני המסחר שכה מזוהים עמה, חלק מהחברות המדוברות פועלות כאן בישראל והן נתבעות על ידי Wenger שדורשת מהן מיליוני שקלים בשל הפרה בוטה של הקניין הרוחני השייך לחברה.

כך למשל Wenger הגישה תביעה נגד חברת תיקים ידועה על סך 2.4 מיליון ₪, בטענה כי החברה הישראלית מוכרת ציוד נסיעות עם לוגו הדומה באופן מטעה לסמל של החברה. בכתב התביעה נטען כי היא "מפרה את הסימן הרשום, מפרים את סימני המסחר המוכרים היטב והלא רשומים, וכן מעוולים בגניבת עין, הפרת זכויות יוצרים, גזל מוניטין, הטעיית הצרכן, עשיית עושר ולא במשפט".במקרה נוסף, רשם סימני המסחר ברשות הפטנטים החליט לאחרונה על ביטול סימן מסחרי המעתיק באופן בולט את הסמלים המסחריים של החברה השוויצרית.



תיקי ונגר • יח"צ

קניין רוחני כחומת הגנה

מי שאמונה על ייצוג החברה השוויצרית הינה קבוצת ארליך הישראלית המנהלת את משרד עורכי הפטנטים המוביל בישראל, וכחלק ממנה משרד עוה"ד ארליך, נויבואר ומלצר, הדואגים לרישום ולאכיפת הקניין הרוחני של לקוחותיהם. גם עבור ונגר הם מספקים שמירה על הייצור הייחודי וכן על סמלי החברה וכך למעשה מספקים להם הגנה מקסימלית.בשנים האחרונות חלחלה ההבנה בקרב עסקים וחברות כי התוכנית העסקית הבסיסית צריכה להיבנות יד ביד ובסינרגיה עם אסטרגיית קניין רוחני על מנת לבנות לחברה בסיס תחרותי איתן.מקרה זה של חברת Wenger השוויצרית מהווה דוגמה חשובה בנושא, המוכיחה את החשיבות העצומה שיש להליך נכון בפיתוח רעיון או מוצר וכן ברישום מסודר ומדויק אצל רשם הפטנטים על כל פרטיו.זאת על מנת למנוע העתקות וחיקויים וכן במידת הצורך לתבוע את החברה שעושה שימוש בלתי חוקי בסימני המסחר ומפרה בכך את זכויות הקניין הרוחני שלכם.גם בניית פורטפוליו נכסי הקנין הרוחני של החברה וגם הבדיקה המשפטית של מתחריה צריכים להיעשות בשלב המוקדם ביותר האפשרי בחייה של החברה.דחיית רישום נכסי קניין רוחני לשלבים מאוחרים יותר בחיי החברה מעמידה את כל החברה בסיכון ועלולה להביא לנזק בלתי הפיך בהתפתחות העסקית של החברה.אז אם אתם רוצים לכבוש יעדים חדשים ולצמוח בצורה בטוחה ויעילה, כדאי שתתחילו להשקיע בפיתוח ורישום הקניין הרוחני של החברה שלכם, על מנת להגיע הכי רחוק שאפשר בעולם העסקי.

השאירו פרטים ליצירת קשר, בדרך שלכם לפיתוח סטארט-אפ>>

זכויות יוצרים קניין רוחני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד