כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
הליכוד, קדימה וההרשעה בפלילים

נפטר שר האוצר שאמר: "הילודה החרדית מגבירה את עונייה"

אברהם הירשזון, השר וחבר הכנסת לשעבר במפלגת הליכוד ולאחר מכן בקדימה, נפטר בגיל 81. בשנת 2009 הוא הורשע בפלילים וריצה מאסר. במהלך הקריירה אמר: "אורח החיים של החרדים, הכולל ילודה גבוהה, תעסוקה נמוכה של חרדים וחינוך שאינו רלוונטי לשוק התעסוקה - מגביר את עונייה של האוכלוסייה החרדית"

נפטר שר האוצר שאמר: "הילודה החרדית מגבירה את עונייה"
שר האוצר לשעבר, הירשזון צילום: פלאש 90

אברהם הירשזון, השר וחבר הכנסת לשעבר, הלך היום (שני) לעולמו בגיל 81. הירשזון נבחר לראשונה לכנסת העשירית בשנת 1981 מטעם הליכוד אך התפטר לאחר כחצי שנה לאחר שהצטרף להסתדרות העובדים הלאומית.

לאחר מכן התמנה ליו"ר ההסתדרות הלאומית ושם יזם ועמד בראש "מצעד החיים", לסיור של בני נוער במחנות ההשמדה בפולין. בכנסת ה-13 הוא נבחר שוב ברשימת הליכוד וכיהן במספר תפקידים ובשנת 2005 פרש מהליכוד ועבר למפלגת קדימה. הוא כיהן כשר התיירות ואז כשר האוצר מטעם המפלגה.

בשנת 2006, בכנס פורום קיסריה שנערך על ידי המכון הישראלי לדמוקרטיה, הירשזון אמר: "אורח החיים של החרדים, הכולל ילודה גבוהה, תעסוקה נמוכה של חרדים וחינוך שאינו רלוונטי לשוק התעסוקה - מגביר את עונייה של האוכלוסייה החרדית".

הירשזון הביא לפרסום לראשונה של חוברת זכויות ניצולי השואה (כארבעים שנה לאחר הפעלת חוק נכי רדיפות הנאצים). זכה בעתירה לבג"ץ נגד שר האוצר שהביאה לתיקון משמעותי בגובה קצבת הנכות המשולמת לניצולים. הוא הביא לתיקון אפליה של נכי רדיפות הנאצים שהיו בגרמניה "ביום הקובע" (1.1.1947) ותיקן עוול של עשרות שנים בעניין זה. היה שותף למאבק הבינלאומי בבנקים השוויצרים, שהביא לגילוי חשבונות רדומים והשבת נכסים ליורשי הנספים. כמו כן היה חבר בוועדה הבינלאומית ההומניטרית לסיוע לניצולי שואה נזקקים, שחילקה כספים לכשלוש מאות אלף ניצולי שואה נזקקים ברחבי העולם מקרן מיוחדת שהוקמה על ידי השוויצרים.

כמו כן, הוא היה שותף להקמת ועדת ג'נרלי למבוטחי חברת הביטוח ג'נרלי מתקופת השואה, וכן הוועדה הבינלאומית לתביעות ביטוח מתקופת השואה.

בשנת 2007 בעת כהונתו כשר האוצר החלה חקירתו עד להרשעתו בפלילים. בשנת 2009 הוא הורשע בשורה של אישומים בהם גניבה, מרמה, הפרת אמונים ונידון לחמש שנים וחמישה חודשים של מאסר בפועל, שנה מאסר על תנאי וקנס כבד. בינואר 2013 סיים לרצות את מאסרו.

הירשזון היה אלמן בשנים האחרונות והוא השאיר אחרי 3 בנים. בן אחד שלו ריצה 7 חודשי מאסר לאחר שהורשע בנהיגה בשכרות ובקלות דעת לאחר שנוסעת שהייתה איתו ברכב נפצעה באורח קשה בתאונה.

אברהם הירשזון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד