כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

שניים אוחזין בתקציב • שר הרווחה נגד שר האוצר

המחלוקת על התקציב • שר הרווחה מאיר כהן מתנגד לקיצוץ בתקציב משרדו - ומודיע ללפיד : "אצא למאבק גם בין אחים" • נתניהו מנסה לפשר בין האוצר לביטחון

מאיפה לקצץ בלי לפוצץ? שר האוצר יאיר לפיד. צילום: פלאש 90
מאיפה לקצץ בלי לפוצץ? שר האוצר יאיר לפיד. צילום: פלאש 90

המחלוקות על התקציב החלו: לאחר ששר האוצר יאיר לפיד הודיע כי ייאלץ לבצע קיצוצים גם "במקומות כואבים", החלו הויכוחים. שר הביטחון יעלון מתנגד לקיצוץ בתקציב הביטחון ואילו באוצר דורשים קיצוץ של 4.5 מיליארד שקל.

בתוך כך, שר הרווחה מאיר כהן (יש עתיד) מתנגד לקיצוצים בתקציב הרווחה.

לעיתון 'מעריב' אומר השר כהן: "אצא למאבק גם אם זה יהיה מאבק 'בין אחים' או 'בין חברים'", כשהוא מתייחס ליו"ר מפלגתו שר האוצר יאיר לפיד. "יש הרבה מקומות אחרים שיש בהם 'שומנים' בתקציבים, אבל לא ברווחה".

לדבריו, הוא למד את תקציב הרווחה והגיע למסקנה: "אין שום דרך לקצץ בו. להיפך, יש לא מעט מקומות שנהיה חייבים לתגבר את התקציבים".

ערב החג נועד שר האוצר גם נגיד בנק ישראל סטנלי פישר, והשניים דנו בדרכים לצמצם את הגירעון. לפיד מודאג מהנתונים שנחשף אליהם, ואמר כי הוא מודאג במיוחד מההשתתפות הנמוכה של חרדים וערבים בשוק העבודה.

"עדיין לא התקבלו החלטות לגבי הצעדים הכלכליים הנדרשים", אמר שר האוצר לפיד. "לאחר שאסיים את הדיונים עם ראשי האוצר ועם ראש הממשלה, אפנה לציבור הישראלי ואציג בפניו את מצב המשק לאשורו ואת ההכרעות הנדרשות על מנת להחזירו לדרך הנכונה".

ככל הנראה, ראש הממשלה נתניהו יסכים לקיצוץ של 2 מיליארד שקלים בלבד בתקציב הביטחון, כפשרה בין דרישת האוצר להתנגדות משרד הביטחון, דבר אשר יביא לקיצוצים בתקציבים החברתיים.
מאיר כהן יאיר לפיד קיצוצים תקציב רווחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד