כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"שמירה על חוסנה של המדינה"

דרישה לכנס את הוועדה נגד חוק החרם שלא מיושם

אבי זינגר ליו"ר ועדת החוקה ח"כ גלעד קריב: "כנס את הוועדה בראשותך לטובת אישור תקנות חוק החרם ושמירה על חוסנה של מדינת ישראל"

דרישה לכנס את הוועדה נגד חוק החרם שלא מיושם
אבי זינגר צילום: אריק סולטן

לפני מספר שבועות אישרו שרי האוצר והמשפטים את תקנות חוק החרם שעבר בכנסת בשנת 2011. אך עד היום, ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת לא כונסה על מנת לאשר את התקנות, זאת למרות שיותר משליש חברי הוועדה העבירו בקשה בנושא ליו"ר הועדה.

אבי זינגר, מנכ"ל ובעלים בן אנד ג'ריס ישראל, פנה במכתב ליו"ר ועדת החוקה, ח"כ גלעד קריב. במכתבו כתב זינגר: "חוסנה הלאומי של ישראל עומד כעת על הכף ומונח לפתחה של הוועדה בראשותך. אם לא יאושרו תקנות חוק החרם, הדבר עלול לשמש כתחמושת כנגדנו ולהשארת הרושם שמדינת ישראל אינה משיבה מלחמה כנגד חרמות שהוטלו עליה. אני פונה אליך בשמי ובשם עובדי המפעל. כנס את הוועדה כדי לאשר עוד השבוע, לפני היציאה לפגרה, את תקנות חוק החרם. לחרם על מדינת ישראל ראוי שיהיה תג מחיר גבוה. אסור שהנושא יישאר ללא מענה".

כמו כן מציין זינגר את הרקע לבקשה: "בחודש יולי 2021 הודיעה לי יוניליוור העולמית כי היא דורשת ממני להפסיק לספק גלידה לחלקים מירושלים ולשטחי יהודה ושומרון. לאחר שסירבתי לדרישה המנוגדת לחוק – הודיעה יוניליוור כי החוזה שלה מולי לא יחודש בסוף שנת 2022, לאחר 34 שנות פעילות משותפת. יודגש כי בעצם דרישתה, יוניליוור עברה על חוק החרם הישראלי, להלן - חוק למניעת פגיעה במדינת ישראל באמצעות חרם, תשע"א-2011".

עוד אומר זינגר: כי "חרם על מדינת ישראל הימנעות במתכוון מקשר כלכלי, תרבותי או אקדמי עם אדם או עם גורם אחר, רק מחמת זיקתו למדינת ישראל, מוסד ממוסדותיה או אזור הנמצא בשליטתה, שיש בה כדי לפגוע בו פגיעה כלכלית, תרבותית או אקדמית. כמו כן, דרישת יוניליוור מנוגדת לחוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים, תשס"א-2000: מי שעיסוקו בהספקת מוצר או שירות ציבורי או בהפעלת מקום ציבורי, לא יפלה בהספקת המוצר או השירות הציבורי במקום העסק, במתן הכניסה למקום הציבורי או במתן שירות במקום הציבורי, מחמת מקום מגורים".

במכתבו מוסיף זינגר: "יצוין עוד כי מחודש יולי 2021 הצליחה מדינת ישראל בשיתוף פעולה עם הקהילות היהודיות לגרום לכך שמדינות כמו ניו יורק, ניו ג'רזי, פלורידה, אלינוי, טקסס, אריזונה ועוד יפעילו את חוקי החרם במדינתם כנגד יוניליוור אשר הובילו למשיכת השקעות, אחזקות וקרנות פנסיה בשווי של כמיליארד דולר עד כה. ברקע הדברים, חצי שנה בדיוק לאחר הכרזת יונילוור קרסה ב-20.7% המהווים ירידת ערך המניה בשווי של 26 מיליארד דולר. אך למרבה הצער, כאן במדינת ישראל, למרות שיש חוק בנושא המעניק כלים למאבק בחברות המחרימות, לא נעשה דבר. כאן יוניליוור ממשיכה לספק מוצרים למשרדי הממשלה השונים וזוכה להטבות רגולטוריות מרחיקות לכת".

 

חרם נגד ישראל יונילוור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד