י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
קצה הקרחון

הד"ר אלרעי-פרייס מזהירה: עשרות עד מאות מקרי הדבקה בפוליו

הילדה שנדבקה לא חוסנה, בבדיקות שנערכו לפני שבועיים וחצי לא נמצא פוליו, אך הבדיקה אתמול הראתה תשובה חיובית. מצב הילדה השתפר והיא שוחררה לביתה. מונה פרויקטור מיוחד לטיפול ולחקירת המקרה

הד"ר אלרעי-פרייס מזהירה: עשרות עד מאות מקרי הדבקה בפוליו
חיסון לקורונה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

בתדרוך לעיתונאים שנערך הערב (שני) ע"י משרד הבריאות, נמסרו פרטים נוספים על מקרה ההדבקה בפוליו המדאיג בירושלים: הילדה בת ה-3 שנדבקה לאחר שלא חוסנה נגד נגיף הפוליו, הגיעה לבית החולים הדסה עין כרם כבר ב-17 בפברואר עקב תלונות נוירולוגיות, מבדיקות הראשונות שנערכו בבית החולים לא נמצאו סימנים לפוליו, ואתמול בעקבות תרבית נוספת שנלקחה, התקבלה תשובה חיובית.

לאחר שחל שיפור במצב השיתוק והמחלה, הילדה שוחררה לביתה והופנתה לשיקום והמשך טיפול בקהילה.

במשרד הבריאות הצליבו בין מקרה ההדבקה של הילדה ובין ממצאים נוספים שנוטרו במערכת הביוב בירושלים, ומעריכים כי מדובר בקצה הקרחון וישנם עשרות עד מאות הדבקות נוספות גם אם לא מופיעים תסמינים. במשרד הבריאות אף מינו פרויקטור מיוחד שיטפל במקרה ובחקירה האפידמיולוגית, וקוראים לכל מי שאינו מחוסן לנגיף - למהר ולהתחסן. 

הד"ר שרון אלרועי פרייס אמרה כי עד עתה אותרו עשרות מגעים ישירים עם הילדה בקרב המשפחה, ועוד 20 מגעים בגן בו היא לומדת. ד"ר פרייס ביקשה להדגיש כי כרגע ע"פ דגימות וניטורים שנעשו, חוץ מירושלים, לא נמצאו שרידים של נגיף הפוליו במקומות נוספים בארץ. והוסיפה ואמרה כי למי שילדיו מחוסנים אין סיבה לדאגה, וכי "ילד מחוסן הוא ילד מוגן".

 

פוליו שרון אלרעי פרייס משרד הבריאות חיסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד