כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"נלחם לראשונה מול צבא אמיתי"

חברת הפרלמנט האוקראיני ל'בחדרי': "מצפה שבנט ילחץ על פוטין להפסיק את המלחמה"

"רוסיה אמנם נלחמה מול המורדים הסורים, ומול הצ'צ'נים, אבל אף פעם לא נלחמה מול צבא מסודר ואמיתי מאז מלחמת העולם השניה". כך אומרת ל'בחדרי' חברת פרלמנט אוקראינית תושבת קייב שנאלצת לשהות במקלט. על טיסת בנט למוסקבה: "חייבת לציין שהייתי מאוד מופתעת"

חברת הפרלמנט האוקראיני ל'בחדרי': "מצפה שבנט ילחץ על פוטין להפסיק את המלחמה"
תוצאות הפגזה רוסית בניקולייב צילום: משטרת אוקראינה

חברת הפרלמנט האוקראיני, המתגוררת בקייב שנמצאת תחת אש מצד צבא רוסיה, שממטיר על אוקראינה אש וגופרית, שוחחה עם כתב 'בחדרי חרדים' על הימים הקשים שמדינתה עוברת, ואת הסבל של אזרחי אוקראינה, ומאמינה שאוקראינה תנצח בסופו של דבר כי צבאה התגלה כפטריוט, וחייליה נלחמים בכל הכוח למה מדינתם, ופונה לראש הממשלה בנט שילחץ יותר על פוטין "להפסיק את המלחמה".

אינה סובסון, היא חברת פרלמנט אוקראינית, שעד לפני שבועיים חיה בשלווה בקייב בירת אוקראינה, היא לרגע לא חשבה כי קייב וערים נוספות כמו מריופול, יכולות להפוך לאיי חרבות, עם מראות שמזכירות את אוקראינה כפי שנראתה בתקופת מלחמת העולם השנייה.

אינה, מספרת ל'בחדרי חרדים' כי מאחר והיא מתגוררת בבניין רב קומות, היא חייבת להיות במקלט על אף שזה לא נוח לה, "אבל החיים יותר חשובים מנוחות", היא אומרת שרוסיה עם כל הצבא החזק שלה לא מצליח לנצח את אוקראינה, כי לצבא אוקראינה אין את היכולת שיש לצבא רוסיה, היא מציינת כי רוסיה אמנם נלחמה מול המורדים הסורים, ומול הצ'צ'נים, אבל אף פעם לא נלחמה מול צבא מסודר ואמיתי מאז מלחמת העולם השניה, 'מתברר שאולי הם באמת הצבא מהגדולים בעולם, ואחד החזקים בעולם, אבל "כמות טנקים ורכבי סיור, רכבי שריון מסוגים שונים, שאוקראינה השמידה היא כמות שפוטין לא חלם עליה".

"פוטין לא יכול לנצח אותנו, אז הוא יורה על אזרחים, הוא לא מצליח לכבוש בקלות את הערים אותן הוא תכנן לכבוש תוך יומיים שלושה, אז הוא יורה טילים על אוכלוסיה אזרחית, נהרגים פה משפחות שלמות, נשים וילדים אך ורק בגלל שהם אוקראינים".

חברת הפרלמנט אומרת כי היא מודעת לרגישות שיש לישראל עם רוסיה, הן בגלל הנושא של גבול ישראל וסוריה, והן בגלל ההתבססות האיראנית בגבולות ישראל, והן בגלל שיחות הגרעין שמתקיימות בוינה בירת אוסטריה בימים אלה, אבל אומרת ל'בחדרי חרדים', כי "ראש הממשלה שלכם יכול לעשות יותר, הוא יכול ללחוץ יותר על פוטין שיפסיק את המלחמה, אני מבינה שיש יהודים באוקראינה, ויש יהודים ברוסיה, ומבחינת ישראל יש דילמות לא פשוטות, אבל היהודים באוקראינה נמצאים תחת אש, היהודים ברוסיה לא נמצאים תחת אש".

סובסון שווה ואמרה: "אני מצפה מראש הממשלה בנט שנפגש עם פוטין ביום שבת, אני חייבת לציין שהייתי מאוד מופתעת, זה בא בהפתעה גמורה, אני מאמינה שהוא רצה לעשות טוב, ואני מפה קוראת לו ללחוץ יותר על פוטין, יש לכם את הקשר הזה, יש לישראל את הקשר הזה עם רוסיה, המלחמה הזאת היא נוראית, נהרגים נשים וילדים, הכל בגלל גחמות של פוטין, אוקראינה לא מאיימת על רוסיה למה שאנחנו נרצה לפגוע ברוסיה?" מסיימת חברת הפרלמנט, אינה סובסון.

חברת פרלמנט מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד