י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מותח את החבל

לפיד ממשיך בקו התקיף נגד רוסיה: "הרג חפים מפשע"

בעוד ראש הממשלה נפתלי בנט שומר על איפוק ומודד את מילותיו ברקע ניסיונות התיווך שלו לסיום הכיבוש הרוסי את אוקראינה, שר החוץ יאיר לפיד ממשיך לתקוף את הרוסים במסגרת פגישה שקיים עם מקבילו האמריקני

לפיד ממשיך בקו התקיף נגד רוסיה: "הרג חפים מפשע"
לפיד בפגישתו עם בלינקן צילום: Edits palens

לאחר פגישה מדינית שקיים הערב (שני) עם מזכיר המדינה האמריקני, שר החוץ אנטוני בלינקן, השוהה בלטביה, שר החוץ יאיר לפיד ממשיך בקו התקיף נגד רוסיה ואומר  כי "ישראל מסייעת במאמץ התיווך יחד עם גרמניה וצרפת, אבל אנחנו ממשיכים לגנות את הפלישה הרוסית. אין הצדקה להפרת הריבונות האוקראינית ולהרג אזרחים חפים מפשע".

לדברי לפיד, "בהנהגתו של ראש הממשלה בנט ישראל מקיימת קשר רציף עם רוסיה והנשיא פוטין וגם עם אוקראינה והנשיא זלנסקי. מטרתנו אחת: לעצור את המלחמה ולמנוע עוד סבל וקורבנות".

"יש לנו אינטרסים בטחוניים חיוניים מול רוסיה בגבולנו הצפוני, ואנחנו מחוייבים לשלומם ובטחונם של מאות אלפי יהודים וישראלים ברוסיה ואוקראינה".

עוד הוסיף שר החוץ לפיד: "מאמצי התיווך שלנו נעשים בתיאום מלא עם ארצות הברית. ארצות הברית היא בעלת בריתנו הגדולה והקרובה ביותר", וקרא לצדדים "לפתוח מסדרונות הומניטריים בטוחים מהערים שנמצאות תחת ירי. אנחנו קוראים להפסקת אש מיידית, שתאפשר משא ומתן שיחזיר את השלום והשקט לאוקראינה".

 

מלחמת אוקראינה רוסיה אנתוני בלינקן יאיר לפיד ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד