י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
תוך כדי שביידן מנהל עמם מו"מ

איראן מתכננת את חיסולם של הבכירים האמריקאים

בעודה מנסה לחתור להסכם גרעיני חדש בוינה, איראן מנסה לפגוע בבכירים אמריקנים אולי עדיין כנקמה על מעורבותם תחת ממשל טראמפ בחיסולו של קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס האיראני | לפי הדיווח, לעת עתה אין עצורים מחשש שמהלך שכזה יפגע במאמצי הסכם הגרעין

איראן מתכננת את חיסולם של הבכירים האמריקאים
צלליות אנשים. אילוסטרציה צילום: unsplash

לפחות שני איראנים המשתייכים לכוח קודס של משמרות המהפכה האסלאמיות, זממו להתנקש בחייו של היועץ לביטחון לאומי לשעבר, ג'ון בולטון, כך לפי גורם במשרד המשפטים בעל ידע ישיר על החקירה.

מקור בטחוני אמר ל-Washington Examiner כי המחלקה לביטחון המולדת של ארה"ב, מחזיקה בראיות מספיקות נגד האיראנים כדי לעצור אותם ולהעמידם לדין, אך גורמים רשמיים בממשל ביידן מתנגדים להגשת כתב אישום פומבי נגדם, מחשש שהמעשה עלול לדרדר את המצב בניסיון להחיות את הסכם הגרעין עם איראן, שמתקרב לסיום במסגרת המשא ומתן בווינה, אוסטריה. תקוותו של ביידן היא לחדש את הסכם הגרעין האיראני, ממנו הנשיא לשעבר דונלד טראמפ פרש.

ייתכן אך לא סביר שיש כתבי אישום חתומים נגד הגברים, אך גורם במשרד המשפטים אמר כי חומרת התכנון והראיות מצדיקות הגשת כתב אישום פומבי ללא דיחוי. כתבי אישום חתומים יהיו חריגים וכנראה מיותרים במקרה זה, שכן הם משמשים בדרך כלל כדי למנוע מהמטרה להתחמק מהצדק. כוח קודס מודע לחלוטין לתשומת הלב של אכיפת החוק והמודיעין של ארה"ב כלפיו, ולכן לא סביר שחבריו יעמידו את עצמם במצב של מעצר עם או בלי כתב אישום חתום.

ה-Washington Examiner צנזר כמה פרטים מהמזימה נגד בולטון מסיבות ביטחון לאומי, אך מקור תיאר אותה במונחים מאוד ספציפיים כשהם נתמכים בפעילות משמעותית של משמרות המהפכה וכללו מאמץ לגייס מתנקש על אדמת ארה"ב. גורם במשרד המשפטים אמר ל-Washington Examiner כי "יהיה שקרי לחלוטין לטעון ששיקולי מדיניות מסוג זה יניעו החלטה כזאת או אחרת".

ההערכות הן כי המזימה גם זירזה את אזהרתו של היועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן, לאיראן ב-9 בינואר כי ארה"ב תגן על פקידים "המשרתים את ארה"ב כעת ועל אלו ששירתו בעבר".

איומים איראנים דומים הושמעו וממשיכים להיות מושמעים נגד שר החוץ לשעבר מייק פומפאו ובכירים אחרים בממשל טראמפ לשעבר שעבדו בנושאי איראן. הקונגרס הרחיב בשקט את אופי ההגנה של פומפאו, בתגובה לאיומים האיראניים הללו. ארבעה פקידי ממשל פעילים ולשעבר עם ידע על הרקע המודיעיני העדכני ביותר אישרו שהאיומים האיראניים נגד בולטון ופומפאו נמשכים, ואמינים ביותר.

משמרות המהפכה של איראן מתעבים במיוחד את בולטון ופומפאו, שלדעתם מובילים את אסטרטגיית הסנקציות "הלחץ המקסימלי" של הנשיא דונלד טראמפ נגד משטרו של האייתוללה עלי חמינאי. אבל המניע העיקרי למזימות נגדם, ככל הנראה, נעוץ ברצונה של איראן לנקום בינואר 2020 על חיסולו של מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני.

דובר משרד המשפטים אמר, "כעניין של מדיניות של המחלקה, איננו מאשרים או שוללים פעילות שאינה קשורה לאכיפת חוק ציבורית. בכל מקרה, החלטת המחלקה אם להגיש כתב אישום תתקבל על סמך העובדות והחוק ובהתאם עם עקרונות התביעה הפדרלית". המועצה לביטחון לאומי לא הגיבה לבקשות. להגיב. מהשירות החשאי נמסר כי "על מנת לשמור על ביטחון מבצעי, השירות החשאי אינו דן באנשים עליהם אנחנו מגינים, או באמצעים ובשיטות.. המשמשים לביצוע פעולות ההגנה שלנו".

איראן חיסול ג'ו ביידן הסכם הגרעין האיראני ג'ון בולטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד