י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"הושפע נפשית ורגשית"

עורך דין שפוטר בגלל שלא עבד בפסח זכה בפיצויים

עורך דין יהודי בריטי פוטר לאחר שלא הגיע לעבודתו בחג הפסח | בית המשפט פסק כי הוא זכאי לקבל כ-26,500 פאונד כפיצוי | הסיפור המלא

עורך דין שפוטר בגלל שלא עבד בפסח זכה בפיצויים
בית משפט צילום: FREEPIK

עורך הדין האורתודוקסי פיליפ ביאליק, פוטר לאחר שאמר שהוא יוצא לחופשה שהוזמנה מראש בעקבות הידבקות בקורונה.

ביאליק הצטרף לחברת עורכי דין בינואר 2020 והזמין חופשה באפריל שלאחר מכן. אז בריטניה נכנסה לסגר הראשון שלה ב-23 במרץ. המעסיק שלו התעקש שהוא יגיע לעבודה למחרת בבוקר בטענה ש"מאחר שבתי המשפט לא סגורים, תחום העבודה שלנו נחשב חיוני". אבל ביאליק חלה יומיים לאחר מכן, ב-26 במרץ, ונאלץ להתבודד בבית לפי החלטה של משרד הבריאות.

תקופת הבידוד שלו הייתה אמורה להסתיים ב-8 באפריל - אז הוא ציפה לצאת לחופשה. אבל המעסיק שלו התעקש שיחזור לעבודה ב-9 באפריל, שהיה היום השני של חג הפסח. כך דווח העיתון היהודי הבריטי Jewish Chronicle.

ביאליק השיב באימייל שהוא הזמין חופשה מסיבות דתיות. למחרת, משרדו הודיע לו כי "לא נותרה ברירה אלא לסיים את חוזה העבודה שלך עם החברה". בנאום בבית הדין לעבודה במנצ'סטר אמר השופט: "אנו מקבלים שלפיטורים הייתה השפעה הרסנית עליו ושהוא הושפע נפשית ורגשית, התובע פוטר על ידי מישהו שהיה בעברו חבר וקולגה במקום העבודה של התובע".

בהמשך הוסיפה השופט: "באשר להתייחסות לכך שמדובר במעשה חד פעמי, השפעת היחס המפלה הייתה פיטורי התובע ללא הודעה מוקדמת, אמנם זה היה מעשה חד פעמי, אבל זה היה מעשה חמור, למעשה הסנקציה החמורה ביותר שמעסיק יכול להטיל על עובד על סירוב להגיע לעבודה בחול המועד פסח".

השופטת פסקה כי על המעסיק לשלם לביאליק כ-26,500 פאונד כפיצוי, (כ-32,000 דולר).

בית דין לעבודה תשלום פיצויים תביעת פיצויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד