י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

לראשונה אצל הרבי מסאטמר: גביע של ה'אמרי חיים'

לראשונה הופיע על שולחן ליל הסדר של האדמו"ר מסאטמר, גביע הכסף של ה'אמרי חיים' • את הגביע קיבלה הרבנית מסאטמר בירושה מאביה, ה'ישועות משה'

הגביע. צילום: בחדרי חרדים
הגביע. צילום: בחדרי חרדים

לראשונה על שולחן ליל הסדר של האדמו"ר מסאטמר, הופיע פריט חשוב שלא פיאר עד כה את השולחן: גביע 'כוס של אליהו' של האדמו"ר ה'אמרי חיים' מויז'ניץ זצ"ל, אותו קיבל האדמו"ר בקיץ האחרון, עם חלוקת הירושה בבית ויז'ניץ, לאחר הסתלקותו של האדמו"ר ה'ישועות משה'.

האדמו"ר הוא כידוע, חתנו של האדמו"ר זצ"ל, ובעת החלוקה, זכו גם יתר חתניו, האדמו"רים מבעלזא, סקווירא והגר"מ ארנסטר במספר חפצי קודש.

כמידי שנה, ערך האדמו"ר מסטמאר את ליל הסדר ב'היכל הטישים' שבביתו בעיר קרית יואל, בהשתתפות חתנים שאמורים להינשא בשנה הקרובה.

כ-210 חתנים הלומדים בישיבת סאטמר, השתתפו בשני הסדרים שערך האדמו"ר, ולסעוד יחד עם האדמו"ר ובני משפחתו.

האדמו"ר התחיל את הסדר מיד אחרי תפלת מעריב, לאחר שבידו הוראה מיוחדת אותה קיבל, מדודו האדמו"ר בעל ה'דברי יואל' זצ"ל מסטמר, בעת ששהה אצלו בליל הסדר כ'חתן' לפני נישואיו, כי עליו להקפיד לאכול את האפיקומן לפני חצות. הציבור עצמו, איננו מקפיד בכך ורק האדמו"ר שומר את הוראת דודו בקפידה.

האדמו"ר לבש לפני הסדר את ה'קיטל' המיוחד שקיבל בירושה, שהיה שייך לדודו ה'דברי יואל'. בנוסף ל'כוס של אליהו' האמור, הוצבו על השולחן גם קערות מכסף בהם השתמש חותנו ה'ישועות משה', שאף בהם זכה בחלוקה.

לאחר תום הסדר השני ביו"ט שני של גליות, פתח האדמו"ר בדברות קודש מגודל ימי הספירה וכנהוג לאחר מכן, ספר את ספירת העומר.
סאטמר אמרי חיים כוס חסידות סדר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד