כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

"גברת כהן" עונה ללפיד: "אני רחוקה מהכנסה של 20 אלף"

תגובות נזעמות לפוסט של שר האוצר על "מעמד הביניים שמשתכר 20 א' ש'" • גולש: "אני מרוויח 20 א' שקל - ולא צריך עזרה" • כמה משתכרת המשפחה הממוצעת בישראל?

"גברת כהן" עונה ללפיד: "אני רחוקה מהכנסה של 20 אלף"

דבריו של שר האוצר יאיר לפיד על מעמד הביניים שמשתכר 20 אלף שקל בחודש ממשיכים להסעיר את הציבור הישראלי. במדינה שבה השכר הממוצע עומד על כ-9,000 שקל בחודש (ברוטו) ואנשי מעמד הביניים נחשבים עפ"י ההגדרה אלה המשתכרים בין 6,750 ל-11,250 שקלים בחודש (כלומר אלה הנמצאים בין העשירון ה-6 ל-8), דבריו של לפיד נתפסים מנותקים מהמציאות - והתגובות בהתאם.

גולשים רבים בפייסבוק הגיבו בזעם לדבריו של לפיד. אחד מהם, אשר אלבו, כתב: "יאיר לפיד שלום. אני כותב מחופשה באיטליה, החופשה המשפחתית אחת לשנתיים שדיברת עליה. אנחנו בדיוק המשפחה שאליה התכוונת. אני מורה בבית ספר פרטי ואישתי עובדת סוציאלית בחברה פרטית. אנחנו משתכרים ביחד כ-20,000 נטו בחודש. יש לנו דירה עם משכנתא במרכז תל אביב וילדה אחת.

"אבל זה בדיוק מראה כמה אתה מנותק ממעמד הביניים שאתה מתיימר לעזור לו. אנחנו ממש לא מעמד ביניים. אנחנו מוגדרים כעשירון 9. אנחנו לא צריכים את העזרה שלך ואת המחשבות שלך עלינו. אנחנו מסתדרים טוב מאוד לבד. תעזור למי שבאמת צריך עזרה לא לנו! תציל את אלו ששורפים את עצמם ברחוב! השכר החציוני במשק הוא 7,200 ברוטו לאדם יחיד לפי נתוני בנק ישראל ב-2010. זה אומר שמחצית מהאוכלוסייה מרוויחה פחות מ15,000 ברוטו למשפחה! זה הרבה פחות ממה שטנחנו מרוויחים. בחייאת ראבק".

שמעון פרידמן כתב ללפיד: "אמנם קיבלת את הקול שלי, אבל כרגע אני מאוכזב מאוד. מבחינתי אלה שמרוויחים 20 אלף שקל בחודש אני לא דואג להם. מה עם אלה שמרוויחים משכורת מינימום שאפילו לא יכולים לשלוח את הילדים עם אוכל לבית ספר?".

גולש אחר כתב: "20,000 שקל בחודש. 20,000 שקל בחודש. 20,000 שקל בחודש. כתבתי 3 פעמים כדי שתשימו לב - משכורת המינימום היא כ-4,500 שקל. השכר הממוצע במשק הוא כ-8,000 שקל. אם ניקח זוג עובד במשכורת ממוצעת אז הם מכניסים יחד 16,000 שקל. הרוב הגדול במדינה לא מרוויח את השכר הממוצע במשק! הרי ידוע לכולם ששכר העשירים מקפיץ את הממוצע. אנשים לרוב חיים כאן על משכורות שבין 5,000-6,500 שקל - צעירים ומבוגרים כאחד. ועם זה מר לפיד צריך להתמודד".

יפעת כהן כתבה ללפיד: "יאיר שלום. נעים מאוד, אני גברת כהן. מתקרבת לגיל 37. אני ובעלי רחוקים מלהרוויח יחד 20,000 שקל בנטו (מאיפה הבאת את הסכום הדימיוני הזה? זה לא מעמד ביניים). למרות שהעבודות שלנו בהחלט מכובדות. גברת כהן שלך מתחבטת מאיפה להשיג כסף לקנות דירה לילדים שלה. לגברת כהן הנוכחית אין מושג מאיפה תשיג כסף לקנות דירה לעצמה ולבעלה, למרות שיש לה חסכונות. לגברת כהן הנוכחית אין עדיין ילדים, למרות שיש לה בעל ורצון. רק המחשבה על התסבוכת הכלכלית בהבאת ילדים במדינה הזאת מעוררת בה חלחלה.

"אגב, גברת כהן היא אקדמאית, שירתה בצבא כקצינה, ומהרגע שהשתחררה מצה"ל לא הפסיקה לעבוד ולשלם מיסים למדינה. כך גם בעלה. בקיצור את הסיפור על גברת כהן צריך להתחיל ממקום אחר, הרבה יותר מוקדם מהמקום אותו אתה התחלת. גברת כהן האמיתית תקועה כלכלית בשלבים הרבה יותר מוקדמים מגברת כהן שבסיפור שלך. המון בהצלחה".
ממוצע מעמד הביניים תגובות פוסט לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד