ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
דורך על ראש המפגין

תיעוד האלימות בהפגנת 'הפלג': מח"ש פתחה בחקירה

יומיים לאחר הפגנת 'הפלג הירושלמי', במהלכה תועד שוטר דורך באמצעות ברכו על ראשו של מפגין, מח"ש פתחה בחקירה | במשטרה הנחו את בשוטרים להיצמד לטכניקות המקובלות ולהימנע משימוש בטכניקה שבה השתמש השוטר

תיעוד האלימות בהפגנת 'הפלג': מח"ש פתחה בחקירה
תקיפת המפגין בירושלים צילום: איתמר כרמון, חדשות כל העולם

המחלקה לחקירה שוטרים פתחה הבוקר (שלישי) בחקירה בשל התיעוד מהפגנת 'הפלג הירושלמי', בו נראה לוחם יס"מ כשהוא דורך עם ברכו מספר פעמים על ראשו של מפגין חרדי.

כפי שדווח אתמול ב'בחדרי חרדים', במשטרה הנחו בימים האחרונים להיצמד לטכניקות המותרות, אלו שנלמדו בהכשרות השוטרים, במהלך ביצוע מעצרים. זאת בעקבות התיעודים שהופצו בהם נראים שוטרים נוהגים באלימות כלפי מפגינים. כך עולה מתשובה של השר לביטחון פנים, עמר בר לב, לשאילתה שהגיש בעניין ח"כ משה ארבל.

"בימים האחרונים הופצה במשטרה הנחיה בנושא, בה הובהר כי יש לשאוף ליישום פרקטיקות שימוש בכוח בהתאם לטכניקות ההשתלטות הנלמדות בהכשרות. כמו כן הודגש כי יש להימנע מטכניקת הנחת ברך על צוואר", כתב בר לב.

יצוין כי נגד השוטר שתועד מתנהל באלימות, הוגש כתב אישום בעקבות תקיפה חמורה של צעיר ערבי בשכונת סילוואן בירושלים. לפי כתב האישום, השוטר גרם לשבר באפו של הצעיר.

ממשטרת ישראל נמסר בעקבות התיעוד: "בעקבות הפרת סדר והתפרעויות אלימות של מאות מפרי סדר, כוחות המשטרה החלו לפזר את מפרי הסדר במקום, זאת לאחר שניתנה הוראת פיזור ללא הואיל. במהלך הפרת הסדר חסמו מפרי הסדר צירים, אוטובוסים רכבי חירום ואת הרכבת קלה, וכן התעמתו עם השוטרים במקום תוך השלכת חפצים ואבנים לעברם, תקיפת עוברי אורח וגרימת נזק לכלי רכב".

"המשטרה פעלה להדיפת המתפרעים באמצעות אמצעים לפיזור הפרות סדר, ונעצרו שבעה מפרי סדר כשחלקם התנגדו למעצר. נמשיך לאפשר את חופש המחאה כחוק, אולם לא נאפשר התפרעויות אלימות, הפרת הסדר הציבורי וניסיונות לפגוע בשוטרים ובמשתמשי הדרך בניגוד לחוק", הוסיפו במשטרה.

מחש הפלג הירושלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד