י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הדיין שוחרר לביתו

מעצר הקבלן בבני ברק: "עבירות מס בהיקף של מיליונים"

לפי רשות המסים, העצורים בפשיטה שנערכה אמש בעיר בני ברק חשודים בביצוע שיטתי של עבירות מס חמורות, בהיקף של מיליוני שקלים | בית המשפט האריך אתמול את מעצרו של הקבלן ואדם נוסף שהוגדר ע"י רשות המסים כ"איש קש". עורך דין שמעורב בפרשה שוחרר למעצר בית. הדיין שוחרר לביתו ללא תנאים מגבילים

מעצר הקבלן בבני ברק: "עבירות מס בהיקף של מיליונים"
הפשיטה בבני ברק צילום: באדיבות המצלם

בית המשפט האריך את מעצרם של שניים מהחשודים בפרשת המסים במסגרתה פשטו אתמול (שני) חוקרים על דירות מגורים ומשרדים בעיר בני ברק, כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים'. הדיין שנחקר במסגרת הפרשה שוחרר ללא תנאים מגבילים.

החשודים בפרשה הם קבלן בניין מוכר במגזר החרדי תושב בני ברק, עורך דין ממרכז הארץ המייצג את הקבלן בעסקאותיו, ותושב בני ברק נוסף המוגדר כ"איש קש" . השלושה הובאו אתמול בערב לבית המשפט השלום בבת ים שהורה על הארכת מעצרו של הקבלן עד יום חמישי. מעצרו של "איש הקש" הוארך עד למחר. עורך הדין נשלח למעצר בית.

לפי רשות המסים, השלושה חשודים בביצוע שיטתי של עבירות מס חמורות, בהיקף של מיליוני שקלים. החשודים נעצרו לאחר חקירה סמויה וממושכת שהתנהלה במשרד פקיד שומה חקירות תל אביב ברשות המסים, בשיתוף משרד מיסוי מקרקעין מרכז, 

אתמול, לאחר שהחקירה הפכה לגלויה, הגיעו חוקרים מלווים בשוטרי מחוז תל אביב לבתי החשודים ובתי העסק וערכו חיפושים במהלכם נתפסו מסמכים רבים, חומרי מחשב והם ומעורבים נוספים עוכבו לחקירה.

החשוד המרכזי, קבלן במגזר החרדי העוסק ברכישת ומכירת נכסי מקרקעין עם זכויות בנייה לא מנוצלות, תוך השבחתם בדרך של תמ"א/פינוי בינוי וניצול אותן זכויות, באמצעות חברות שבבעלותו ובשיתוף פעולה מלא עם עורך דינו המתמחה בדיני מקרקעין.

כפי שעולה מבקשות המעצר שהוגשו לבית המשפט, במהלך החקירה התקבל מידע לפיו החשוד הקבלן פעל בשיתוף פעולה מלא עם חשוד נוסף, עורך דינו, למימוש עסקאות מקרקעין אשר לא דווחו כחוק לרשויות המס וזאת במטרה להתחמק מתשלום מס בגובה מיליוני שקלים בין השנים 2012 - 2021, בין היתר באמצעות אנשי קש.

מחומרי החקירה והראיות שנאספו עד כה בתיק וכן מהודעות המעורבים בפרשה עולה כי הקבלן, בסיוע מתמיד של עורך דינו, הציג מצג שווא לרשויות המס לפיו נכסי מקרקעין ששייכים לו בפועל רשומים בבעלות אנשי קש, וזאת במטרה להתחמק ממס.

עוד מפורט בבקשות למעצר כי בחומר החקירה שהוצג בפני החשודים נכלל סרטון אשר נתפס ע"י היחידה החוקרת ובו נראה הקבלן מקבל סך של 400,000 ש"ח מעבר לחוזה הרכישה במזומן וללא דיווח וזאת כדי להונות את רשויות המס, כאשר בפועל הצהיר על מחיר מכירה הנמוך ממחירו האמיתי של המקרקעין אשר נקבע בין הצדדים לעסקה וממנה עולה גם חשד כי עורך הדין היה מודע להעברת הכספים במזומן ללא דווח.

בבקשת המעצר של "איש הקש" נטען כי מחומרי החקירה והראיות שנאספו עולה כי הוא פעל בשיתוף פעולה עם הקבלן ועורך הדין בהצגת מצג שווא לרשויות המס לפיו נכסים ששייכים בפועל לקבלן רשומים על שמו כאיש קש וזאת במטרה להתחמק ממס.

רשות המסים פשיטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד