כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

הגראי"ל שטיינמן: "נזכה לגאולה מהלפידניקס"

במוצאי החג איחל הגראי"ל למקורביו "נזכה לגאולה מהלפידניקס" • המליץ לאחד מנכדיו לקרוא לילד יהושע, כדי שתהיה ישועה לעם ישראל • ולמה ביטל את שיעורו הקבוע?

הגראי"ל. צילום: עוזי ברק
הגראי"ל. צילום: עוזי ברק

אמש (ב', מוצאי החג) בתום תפילת ערבית, פנה הגראי"ל שטיינמן למקורביו ובמאור פנים איחל להם 'קיץ בריא', ואחר הוסיף איחול מעניין: "בקרוב נזכה לגאולה מה'לפידניקס'".

איחול דומה השמיע הגר"ש וואזנר לאחר התפילה לקהל הרב שצבא על בית מדרשו, במעמד נעילת החג, כי "הפושעים והכופרים לא יצליחו במזימתם למנוע לימוד התורה בארצנו הקדושה".

באורח נדיר, ביטל הגראי"ל גם את שיעורו הקבוע בביתו, והסביר כי האברכים צריכים לסייע בבית בשעה זו, כדי לאפסן את כלי הפסח ולהוריד בחזרה את כלי החמץ, ואין זה הזמן ללמוד על חשבון העזרה הדרושה בבית.

בימים האחרונים נכנס אחד מנכדי הגראי"ל להיוועץ בו כיצד לקרוא לבנו הנולד. "תקרא לו 'יהושע' מלשון ישועה, כדי שתהיה ישועה לעם ישראל ובני התורה הזקוקים לה עכשיו", הציע הגראי"ל, שבתקופה האחרונה טרוד ביותר מהגזירות על הציבור החרדי.

בתוך כך, נשאל הגראי"ל לאחרונה על ידי נציגי קהילה של בני תורה, המונה כמאה משפחות, היות ובשנה האחרונה ארבעה אנשים שונים מהקהילה איבדו את אחד מהוריהם, והורה נוסף חולה מאד, האם יש קשר לקהילה באבדן ההורים רח"ל, והשיב כי "בודאי יש קשר, כי כולם קשורים וערבים זה לזה".

כשנשאל, במה עליהם להתחזק, ענה הגראי"ל "בני תורה עיקר כוחם בפה, ולכן 'שמירת הדיבור' הוא הדבר הכי חשוב שעליהם להתחזק בו".

תשובה דומה השיב הגראי"ל גם לבני קהילה אחרת שיש בה כמה חולים וביקשו מהגראי"ל עצה במה להתחזק: "הלא מקרא מלא הוא 'שומר פיו ולשונו שומר מצרות נפשו', והלימוד לכולנו כדי שנזכה שיתקיים כל המחלה ...לא אשים עליך, שנשמור פינו ולשונינו, ובזכות זה הרחמן ית"ש ישמרנו ויצילנו שלא ישמע עוד שוד ושבר בגבול ישראל כלל", ענה.
הגראי''ל חולים לפיד אברכים וואזנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד