י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מאבק חומרי החקירה

בג"ץ הורה למדינה להשיב לעתירת הוריו של אהוביה סנדק

המדינה תיאלץ להשיב בתוך שלושים יום לעתירה שהגישו הוריו של הנער אהוביה סנדק ז"ל, בדרישה להעביר אליהם את חומרי החקירה | בעתירה שהוגשה ע"י עו"ד אריאל עטרי נכתב כי גילוי חומרי החקירה הוא אינטרס ציבורי: "המחשבה שההנחיות מאפשרות מרדף שמסתיים במותו של נער – מדירה שינה"

בג"ץ הורה למדינה להשיב לעתירת הוריו של אהוביה סנדק
מחאה על מותו של אהוביה סנדק צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בג"ץ הורה למדינה להשיב לעתירה שהגישו הוריו של הנער אהוביה סנדק ז"ל שנהרג במהלך משטרתי בבנימין, וארגון 'חוננו', נגד הסירוב להעביר לידי ההורים השכולים את חומר החקירה שנאסף בקשר לחקירת מותו של בנם.

השופט יוסף אלרון מבית המשפט העליון הוציא צו המורה למדינה להגיב תוך 30 ימים על העתירה. בעתירה שהוגשה ע"י עו"ד אריאל עטרי מארגון 'חוננו', טענו ההורים כי היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, אביחי מנדלבליט, בחר את עיתוי פרסום החלטתו לסגור את התיק נגד השוטרים, "משיקולים של יחסי ציבור תוך הדלפת חומר חקירה לכלי התקשורת".


עו"ד עטרי

הוריו של אהוביה ז"ל טוענים כי מאז ההחלטה, משרד המשפטים מסרב לחשוף בפני המשפחה את החומר, כדי למנוע מהם לפעול להעמדה לדין של השוטרים שגרמו למותו של בנם, העמדה לדין של הגורמים במח"ש וראשת מח"ש בראשם, שאיפשרו לטענתם שיבוש ראיות ותיאום עדויות ואף הגשת תביעה כספית נגד משטרת ישראל.

"ואולם", נכתב בעתירה, "לצד האינטרס הפרטי של העותרים, קיים גם אינטרס ציבורי, רחב יותר, לברר כיצד במדינת ישראל יוצא נער מביתו בוקר אחד, ובערבו של אותו יום – גופתו הקרה מושבת להוריו, לאחר שבמסגרת מרדף משטרתי שוטרים העיפו את הרכב בו נסע וגרמו להתהפכותו של הרכב ולמותו".

"המחשבה שהנחיות משטרת ישראל מאפשרות מרדף שמסתיים במותו של נער – מדירה שינה, וחומר החקירה יאפשר לעותרים לחשוף את התקלות העומדות בבסיס מצב מקומם זה, ולפעול ציבורית על מנת להבטיח שלשום שוטר לא יינתן רשיון דומה להרוג נער בן שש עשרה וחצי, בעתיד".

עתירה אהוביה סנדק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד