י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

האם מוניות בירושלים יוחרמו בגלל אפליקציה?

חשיפה • נהגי שתי תחנות מוניות בירושלים משתמשים באפליקציית 'גט טקסי' בשבתות • עסקנים מאיימים בחרם: "אחרי שנבהיר לחברות - הן יפסיקו להעסיק נהגים כאלה"

מוניות. צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי
מוניות. צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי

האם אפליקציה להזמנת מוניות עשויה להוביל להחרמת שתי חברות מוניות מוכרות בירושלים?

'גט טקסי', אפליקציה חינמית להורדה ממכשירים חכמים, מאפשרת למשתמש להזמין מונית בלחיצת כפתור, מכל נקודה בה הוא נמצא, ובכך למעשה חוסכת מהנוסע את הצורך בשיחת טלפון ומקצרת את ההמתנה.

האפליקציה שנוצרה ב-2010 וצברה לאחרונה תאוצה גם בישראל, מאתרת את הנוסע בזמן אמת על גבי המפה, מזהה את מיקומו המדויק ושולחת אליו את המונית הפנויה הקרובה ביותר. המשתמש מקבל ישירות למכשיר הטלפון את מיקומה המדויק של המונית, זמן הגעה משוער ופרטיו המלאים של הנהג – שם, תמונה, מספר טלפון נייד, סוג הרכב, וכן את דירוג איכות השירות של הנהג, כפי שדורג על ידי נוסעים קודמים.

בנוסף, האפליקציה מאפשרת למשתמש לשלם על הנסיעה גם באמצעות כרטיס אשראי או הסדר חברה.

אלא שעסקנים חרדים בירושלים מאיימים לאחרונה להביא להחרמת שתי חברות מוניות מרכזיות בבירה, משום שלטענתם החברות הללו מעסיקות נהגים המשתמשים באפליקציה בשבתות, למרות שבעלי התחנה התחייבו לשמירת השבת.

העסקנים מודעים לעובדה שהנהגים משתמשים באפליקציה החדשנית שלא מטעם התחנה, וכי אין באפשרות התחנה לאסור שימוש של נהג פרטי באפליקציה, אך יחד עם זאת - הם טוענים - כי הגיבוי שמקבלת התחנה מהמגזר החרדי מאפשר לה להוציא איסור לנהגיה לעבוד, גם באופן פרטי, בשבתות.

"בעבודה נכונה מול החברה יהיה ניתן לצמצם או למנוע לחלוטין את חילול השבת של אותם נהגים", הם אומרים.

"אותן תחנות יבינו", אומר אחד העסקנים, "שאוכלוסיה שלמה בירושלים אינה משתמשת במכשירים חכמים, ועדיין דוגלת בטכנולוגיה הישנה של הזמנת מוניות בטלפון. רק אחרי שנבהיר להם את הדברים, הם גם יסרבו להעסיק נהגים שיעבדו בשבת".
גט טקסי חרם מונית ירושלים עסקנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד