ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הגאון הגדול רבי יצחק זילברשטיין שליט"א:

"העלאת המודעות על הסכנות בעישון סיגריות ובפרט לקראת פורים היא הצלת חיים כפשוטו"

הגאון הגדול רבי יצחק זילברשטיין שליט"א חבר מועצת גדולי התורה ורבה של רמת אלחנן בבני ברק במסר לר' משה שלזינגר, מנהל השיווק של מכבי למגזר החרדי:  "אם בזכות פועלכם אפילו בחור אחד לא יעשן בפורים השנה, כבר זכיתם להציל נפש בישראל ושכרכם רב מאוד"

"העלאת המודעות על הסכנות בעישון סיגריות ובפרט לקראת פורים היא הצלת חיים כפשוטו"
מכבי הרב זילברשטיין עישון צילום: יח"צ

מכבי פועלת לאורך כל השנה לעידוד המודעות לקיום אורח חיים בריא בכל המישורים, במסגרת זו עורכת כבכל שנה פעילות נרחבת לקראת פורים להעלאת המודעות לנזקי העישון והסכנות הכרוכות בכך. גדולי ישראל, בכל שנה, תומכים ידיהם בפעילות של מכבי ובתוכם הגאון הגדול רבי יצחק זילברשטיין שליט"א שחיזק את הפעילות המבורכת והכה חשובה שנערכת למען הקהילה.

במכבי מדגישים כי בשביל שמחת פורים אמיתית לא צריך סיגריה. מעשנים כבדים שעישנו בחייהם מאות אלפי סיגריות מספרים שהתחילו מסיגריה אחת ותמיד מתוך קלות ראש וללא תכנון. הימנעו מכך והחליטו כי בפורים הזה לא מעשנים!

וכבר זעקו גדולי ישראל בעבר ובהווה על האיסור החמור בעישון סיגריות שגורם ל''ע לאסונות רבים ואף למוות ירחם ה'. כבר קבע מרן פוסק הדור בעל שבט הלוי הגר''ש ואזנר זצוק"ל במכתבו "אשר נשאלתי לחוות דעתי העני' דעת תורה בעניין מנהג העישון סיגרים וסיגריות וכ''ו אשר כידוע הם המזיקים הגדולים לבריאות הגוף" ועוד. על מכתב זה הוסיפו את חתימתם גדולי התורה וביניהם מרנן הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל, הגר"נ קרליץ זצוק"ל וגדולי ישראל נוספים אשר ציינו במכתבם בעבר את חומרת העישון והסכנה הרבה למעשנים ולסובבים אותם.

מכבי ממליצה לרכוש תחפושות ומסכות המאושרות על ידי מכון התקנים ומסומנות כחוק בתווית צמודה המאשרת את תקינות התחפושות, השימוש במסכות אינו מומלץ לילדים מתחת גיל 8, חובה להקפיד על שדה ראייה ופתחי אוורור ראויים בלבישת מסכות ואבזרים שונים על הפנים, חל איסור להשתמש בחומרים דליקים כגון: צמר גפן, נוצות, שרוכים וחוטים ארוכים העלולים להיכרך סביב הצוואר, זהירות מקפצונים, פיקות, זיקוקי דינור, חזיזים, אבקות שריפה, אקדחים ועוד.

מנהלת קידום בריאות ארצי במכבי שירותי בריאות, הגב' סטלה רשקוביץ' מדגישה: "במיוחד בימים אלה חשוב להימנע מעישון אשר מעלה את הסיכון לתחלואה קשה במחלת הקורונה ועוד. אני קוראת לכל המעשנים להצטרף לאחד ממסלולי הגמילה שלנו, אשר כוללים מוקד טלפוני, סדנאות וגמילה במרפאת רופא המשפחה".

הגר''י זילברשטיין עישון מכבי שירותי בריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד