י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אירוע פתיחה בנווה יעקב

"כל אחד בעולם התורה יכול להכריע את המלחמה לכאן או לכאן"

בדברים שנשא השבוע במעמד יסוד כולל 'רינה של תורה' בשכונת נווה יעקב בירושלים , נשא מרן הגר"ש שטינמן שליט"א משא חיזוק בענייני השעה בפני המוני עמלי התורה על חובת עולם התורה בשעה זו

"כל אחד בעולם התורה יכול להכריע את המלחמה לכאן או לכאן"
הגר"ש שטיינמן צילום: דוד דביר

כחלק  מההתפתחות האדירה של רשת הכוללים "רינה של תורה" בסייעתא דשמיא מרובה, נפתח השבוע במעמד מרומם ומרגש כולל נוסף בבית המדרש 'בית תפילה' בשכונת נווה יעקב בירושלים.

הכולל החדש בנווה יעקב הינו הכולל הט"ז במספר שע"י "רינה של תורה", ועם הקמתו מונים עמלי התורה הנמנים על שורותיו למעלה מ-500 אברכים בלעה"ר.

במעמד היסוד נטלו חלק מלבד לומדי הכולל המוני לומדי תורה בהשתתפות רבני השכונה הגאון רבי צבי וובר שליט"א הגאון רבי ישראל יצחק זילברמן שליט"א והגאון רבי חיים יוסף שטיגל שליט"א ראש רשת הכוללים 'רינה של תורה' שאף נשאו דברים בגודל המעמד והשעה.

לרגל המעמד המרגש הגיע חבר מועצת גדולי התורה מרן הגאון רבי שרגא שטינמן שליט"א המכוון את "רינה של תורה" בכל דרכיה, למשא מיוחד בענייני השעה והתקופה בהיכל בית המדרש, ובדבריו התייחס למלחמת רוסיה-אוקראינה.

להלן עיקרי הדברים הנוגעים למלחמה מתוך המשא המיוחד:

כל המלחמות קשורות ליהודים

בגמרא ביבמות (דף ס"ג א') א"ר אלעזר בר רבינא אין פורענות באה לעולם אלא בשביל ישראל שנאמר (צפני' ג') הכרתי גויים נשמו פינותם החרבתי חוצותם וגו' וכתיב אמרתי אך תראי אותי תקחי מוסר, ומפרש רש"י (בגמ' ובנביא שם) שהביא פורענות על האומות בשביל ישראל כדי ליראם שיחזרו בתשובה.

ובכל הדורות, כשהיו מלחמות בין העמים זה היה קשור ליהודים, אע"פ שעם ישראל הוא הקטן ביותר מכל העמים.

לומדי התורה הולכים בראש כל המלחמות

בגמ' יומא (דף ס"ט) מסופר על אלכסנדר מוקדון שכידוע כבש את כל העולם (אע"פ שהיה צעיר ומת בהיותו בן שלושים ושלוש) ויצא לקראת ישראל ושמעון הצדיק יצא לקראתו בבגדי כהונה.

כיון שהגיע לאנטיפטרס, זרחה חמה ופגעו זה בזה, כיון שראה לשמעון הצדיק, ירד ממרכבתו והשתחוה לפניו, אמרו לו, מלך גדול כמותך ישתחוה ליהודי זה, אמר להם דמות דיוקנו של זה מנצחת לפני בבית מלחמתי, והגמ' מאריכה שם בכל המעשה עד לישועה.

והנה מבואר שבכל המלחמות שעשה אלכסנדר מוקדון השתתף שמעון הצדיק, ולא שהשתתף בגופו אלא דמות דיקנו מנצחת לפניו.

ולכאורה זה לא מובן מה העניין של שמעון הצדיק להיות מעורב במלחמות של הגויים בינם לבין עצמם, אלכסנדר הלך לכבוש את כל העולם מה זה נוגע לשמעון הצדיק.

נראה לומר שבכל המלחמות שיש בעולם, הקב"ה דן תמיד איך זה ביחס לעם ישראל ומה הטובה שלהם, אלא שתמיד זה לא ידוע לאנשים, רק כשיש צורך הקב"ה מפרסם. ולכן כאן הקב"ה רצה שאלכסנדר ידע שבזכות שמעון הצדיק הוא מנצח, ואפילו ששמעון הצדיק עצמו מן הסתם לא ידע בכלל מכל המלחמות, אבל הקב"ה עשה שתמיד תהיה דמות דיוקנו לפניו, כדי שבעוד כמה שנים כשיבואו לפניו הכותים והיהודים, יפעל לטובת היהודים ולא ייחרב בית המקדש. כי כל העולם כולו מתנהל לפי הצורך של לומדי התורה, אנו לא יודעים כמה גדול כוחנו.

המשמעות של זה היא מופלאה, כל אחד ואחד פה מהלומדים בכולל רינה של תורה, בשעות של קומי רוני בלילה, הוא זה שמנהל מפה את המלחמה בקצה השני של העולם, הוא יכול להכריע לכאן ולכאן.

מלבד זאת צריך לדעת ולזכור שיש במלחמה עכשיו, בשני הצדדים אלפים אלפים של יהודים שצריכים ישועה ושמירה מיוחדת שלא יינזקו ח"ו וודאי שחוץ מהחיזוק בלימוד התורה צריך להוסיף בתפילה ולכוין בכל יום באמירת 'אחינו כל בית ישראל'.

הרב שרגא שטיינמן רינה של תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד