י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בהיעדר הסכמות

ח"כ קריב יקים ציר עוקף ועדת קליטה

יו"ר ועדת החוקה חבר הכנסת גלעד קריב הודיע על הקמת ועדת משנה לזכאי חוק השבות, לאור סירובם העיקש של חברי האופוזיציה לתמוך בהקמת ועדת קליטה בשל ההתנהלות הקואליציונית

ח"כ קריב יקים ציר עוקף ועדת קליטה
ח"כ גלעד קריב צילום: דוברות הכנסת, דני שם-טוב

בשל הדיונים סביב עליית יהודים ושאינם מרחבי אוקראינה ורוסיה בצל הלחימה, ובהיעדר הסכמות בין הקואליציה לאופוזיציה על הקמת ועדת קליטה, חבר הכנסת גלעד קריב מודיע על הקמת ועדת משנה שתהווה תחליף לוועדת הקליטה.

9 חודשים מאז הקמת הממשלה, באופוזיציה מסרבים להקים ועדות כנסת בראשותם בין הייתר בשל התנהלות הקואליציה בגיבוש הרכבי הוועדות השונות.

עם תחילת הלחימה באוקראינה והמשבר סביב מיליוני הפליטים, חלקם יהודים, שמבקשים לעלות ארצה, ביקש יו"ר הכנסת מיקי לוי מראשי האופוזיציה לשקול מחדש את הקמת הוועדה אלא שבאופוזיציה דחו את בקשתו.

בעקבות כך, יו"ר ועדת החוקה חבר הכנסת גלעד קריב הודיע על הקמת ועדת משנה לזכאי חוק השבות וקשר עם התפוצות בראשה יעמוד חבר הכנסת יום טוב כלפון מסיעת ימינה.

חבר הכנסת קריב אמר: "בשעה גורלית זו, המשפיעה על חייהם של מאות אלפי זכאי חוק השבות ועל קהילות יהודיות רבות, עלינו לוודא שהכנסת מנהלת את תפקידה כגורם מפקח ומבקר. 'ובמקום שאין אנשים, השתדל להיות איש'".

לדבריו, "עד אשר תוקם ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות בכנסת, תמלא ועדת המשנה את התפקיד הדמוקרטי והציוני החשוב הזה, ואני בטוח שחבר הכנסת כלפון ייטיב לעסוק במשימה. אני מקווה שאחד מחברי האופוזיציה החברים בוועדה יסכים להצטרף לוועדת המשנה ובכל מקרה נקפיד לשתף גם את חברי האופוזיציה בעבודת ועדת המשנה".

במהלך הדיון תקף חבר הכנסת אורי מקלב את המינוי. תחילה דרש מהייעוץ המשפטי חוות דעת משפטית שתקבע האם הקמת ועדת משנה זו אינה פוגעת בסמכויות ועדות אחרות בניגוד לתקנון הכנסת. יו"ר הוועדה סירב לקיים על כך דיון והודיע כי הדיון בעניין הסמכויות יתבצע לאחר ההצבעה.

מקלב תקף את יו"ר הוועדה המיועד ח"כ יום טוב כלפון מסיעת ימינה, ואמר: "היום הוא איבד את הייצוג של הציבור הדתי בישראל, הוא אינו בקונצנזוס וקשה לראות כיצד הוא זה שמאחד את עם ישראל".

 

סל קליטה עלייה גלעד קריב מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד