כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
כמעט בלתי נראית

זהירות: נמלה בעלת ארס התגלתה במוקד בארץ

במשרד ההגנה מזהירים מפני התפשטות של נגע נמלת האש במשתלת באבו גוש | נמלת האש היא בין המינים הפולשים המזיקים ביותר בישראל, היא כמעט בלתי נראית, והנשיכות שלה כואבות וממושכות |"מחובתה של כל משתלה לבדוק שנמלת האש הקטנה אינה בתחומה" הזהירו במשרד

זהירות: נמלה בעלת ארס התגלתה במוקד בארץ
פינוי באמבולנס. אילוסטרציה צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

במשרד ההגנה מזהירים מפני התפשטות של נגע נמלת האש: בבדיקה שנערכה ע"י המשרד להגנת הסביבה בעת האחרונה לניטור משתלות נגועות בנמלת האש, נמצא מוקד של נמלת האש במשתלת שתילי הר שבכניסה לאבו גוש.

נמלת האש היא בין המינים הפולשים המזיקים ביותר בישראל. היא כמעט בלתי נראית, אך הנשיכות שלה כואבות וממושכות, ועקיצותיה מחדירות ארס העלול לגרום תגובה אלרגית חריפה ויוצרות מעין כוויה.

נמלת האש משפיעה רבות גם על המגוון הביולוגי המקומי. לפי הנחיות המשרד להגנת הסביבה, נדרשות משתלות נגועות לסמן אזורים נגועים. כמו-כן נאסר עליהן למכור צמחים ואדמה מאזורים אלו, והן נדרשות לטפל במפגעים עד להכחדת נמלת האש הקטנה משטחן.

עם קניית שתילים חדשים מומלץ לציבור להניח אותם שעות אחדות בקופסת קרטון בלוויית פיתיונות דוגמת חטיף חמאת בוטנים ולראות אם נמשכות אליהם נמלי אש קטנטנות אדמדמות.

ד"ר גל זגרון, מנהלת אגף מזיקים והדברה במשרד להגנת הסביבה: "נמלת האש הקטנה היא מין פולש ומזיק לאדם ולסביבה, ויש למנוע את הפצתה. מחובתה של כל משתלה לבדוק שנמלת האש הקטנה אינה בתחומה. גם לציבור מומלץ קודם קנייה של שתילים, עציצים ופרחים לוודא שאינם נגועים. אם מתגלה נמלת האש הקטנה יש לדווח למוקד הרשות המקומית ולעדכן את מוקד החירום של המשרד להגנת הסביבה 6911*"

 

נמלה הגנת הסביבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד