כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
העובדים ניתקו את החשמל

זעם במירון - מתחם הציון הוחשך: "לא היה קורה במסגד"

עובדי חברת החשמל ניתקו את אספקת החשמל לכל מתחם ציון הרשב"י במירון. המתפללים זועמים: "זה לא היה קורה בכפר ערבי או במסגד. הם לא היו מעיזים לעשות זאת נגד הערבים, אבל עם החרדים אפשר לעשות מה שרוצים" | חברת החשמל: "מדובר ברשתות פרטיות שאינן קשורות לחברת החשמל"

זעם במירון - מתחם הציון הוחשך: "לא היה קורה במסגד"
ציון הרשב"י הוחשך צילום: באדיבות המצלם

עובדי חברת החשמל ניתקו היום (שלישי) את אספקת החשמל לכל מתחם ציון הרשב"י במירון, זאת לאחר שהתגלו, לטענת חברת החשמל, ליקויים בטיחותיים באתר הציון.

הרב חיים בן שמעון, הגבאי של ההקדש הספרדי במירון, מספר ל'בחדרי חרדים' כי החשמל נותק בכל המתחם, גם בכוללים ובחדרי התפילה. "זה לא היה קורה בכפר ערבי או במסגד. הם לא היו מעיזים לעשות זאת נגד הערבים, אבל עם החרדים אפשר לעשות מה שרוצים", הוא טוען.

ניתוק החשמל מגיע לאחר שבימים האחרונים הוצג בפני המועצה האחראית על מירון ובפני הכבאות והמשטרה דו"ח המצביע על בעיות של ליקויים בחשמל ולכן אף המליצו במועצה ובכבאות שלא לאשר את קיום הילולת משה רבינו ע"ה במתחם ציון הרשב"י במירון.

בדו"ח החשמל שהוצג נכתב במסקנה כי נמצאו במתחם ציון הרשב"י: "ליקויים בטיחותיים ומסוכנים אשר מהווים סכנה ברורה ומיידית למשתמשי המקום".

בעקבות הדו"ח שהונח על שולחנה של המועצה, המשטרה ומערך הכבאות, הודיע תחילה ראש מועצת מרום הגליל עמית סופר על סגירת המתחם כדי למנוע את הגעת הציבור למתחם הציון.

אבל בפגישה שנעכרה אתמול במירון, בהשתתפות נציגי המשטרה יחד עם הגורמים הרלוונטיים, הוחלט לאפשר את קיום האירוע רק מחוץ לציון שצפוי להישאר סגור ביממה של ציון יום פטירת משה רבינו.

עוד הוחלט כי יוקם אוהל שיפעל על גנרטור עבור המתפללים שלא יורשו להיכנס לציון, החלטה שעלולה להביא למהומות במקום כאשר המתפללים ינסו לפרוץ פנימה לתוך הציון.

בקרב משתתפי ההילולה המסורתית קיים זעם רבתי על הממונים על קיום האירוע, בכך שלטענתם הם נזכרו בדקה ה-90 כשלא יתאפשר לתקן את הדרוש לשם קיום ההילולא בבטחה, במקום לבדוק זאת מבעוד מועד ולמנוע עוגמת נפש מהמוני המתפללים והחוגגים.

מחברת החשמל נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "מדובר ברשתות פרטיות שאינן קשורות לחברת החשמל. חברת החשמל קיבלה צו ניתוק מתקן מסוכן ממנהל מינהל החשמל ברשות החשמל ובהתאם להנחיה ניתקה את המתקנים מרשת החלוקה של החברה".

ז' אדר חברת החשמל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד