ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

סוללה חמישית של 'כיפת ברזל' נמסרה לצה"ל

בעקבות אירועי היממה האחרונה, דובר צה"ל: "לא תתקבל חזרה למצב שלפני 'עמוד ענן'. המטרה היא לשמור על השקט בדרום הארץ" • צה"ל קלט סוללה חמישית של 'כיפת ברזל'

כיפת ברזל. צילום: אתר חיל האוויר
כיפת ברזל. צילום: אתר חיל האוויר

הבוקר (ד) סמוך לשעה 7:30 נשמעה אזעקת צבע אדום בעיר שדרות ובחלק מיישובי מועצת שער הנגב, לאחר זמן קצר נשמעו הדי פיצוצים. בסריקות שנערכו אותרה רקטה אחת שנפלה בשטח פתוח ליד העיר, רקטה נוספת - טרם אותרה.

דובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מרדכי, התייחס לתקיפות חיל האוויר אמש ברצועת עזה וציין, כי אתמול נרשם "ירי פצצות מרגמה מעזה, שחלקם נפלו בתוך השטח הפלסטיני". הדובר הדגיש כי "לא תתקבל שום חזרה למצב שלפני מבצע 'עמוד ענן'. החמאס מבין שיש כללים חדשים וחמשת החודשים האחרונים הם השקטים ביותר מאז ההתנתקות. המטרה היא לשמור על השקט בדרום הארץ".

כמו כן התייחס הדובר לגבול רמת הגולן, והסביר: "אתמול, אחרי שקט במהלך החג, בוצע ירי של פצמ"ר ומקלעים על סיור שנע על גדר המערכת. בתגובה צה"ל פגע בירי טנק מדויק לעבר מבנה בכפר ביר אל-עג'ם ופגע בחוליית המקלע שביצעה את הירי לעבר הסיור. למרות הירי, אנחנו לא חושבים שיש שינוי משמעותי בגזרה. אין לנו צד במה שקורה שם, אבל עלינו לראות שלא נפגעים אינטרסים שלנו".

אמש תקף חיל האוויר בהפצצות מדויקות שני יעדי טרור בצפון רצועת עזה. התקיפה באה כתגובה לירי התמ"ס (נשק תלול מסלול) שבוצע אתמול לעבר מדינת ישראל.

בתוך כך, נקלטה שלשום בחיל האוויר סוללת 'כיפת ברזל' חמישית, והפכה להיות מבצעית באופן רשמי. הסוללה, שהוצבה במהלך מבצע 'עמוד ענן' הצבת חירום בלבד, ויירטה רקטות שנורו לעבר גוש דן, נמסרה בימים האחרונים לחיל האוויר, לאחר שבמערך ההגנה האווירית השלימו גם את הצבת המפקדים והחיילים עבורה והיא הפכה מבצעית.

בתוך כך, בצפון נמשכת הכוננות המבצעית להערך כאשר שתי סוללות ממשיכות להיות פרושות ומוכנות לכל אירוע.
כיפת ברזל דרום מתיחות חיל האוויר דובר צה''ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד