כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לקול מחיאות כפיים

הנשיא זלנסקי נאם לפרלמנט הבריטי: "נמשיך להילחם בכל מחיר"

בנאום שנשא היום הנשיא זלנסקי מארמונו לפרלמנט הבריטי שחבריו צפו בו באמצעות מסכים הוא קרא לחברי הבית להכריז על רוסיה כמדינת טרור ולהמשיך להטיל עוד ועוד סנקציות עליה עד שתניח את נשקה

הנשיא זלנסקי נאם לפרלמנט הבריטי: "נמשיך להילחם בכל מחיר"
זלנסקי בנאומו צילום: באדיבות המצלם

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי נשא אחה"צ נאום ששודר במסכים לחברי הפרלמנט הבריטי ואמר "אני פונה לכל אזרח בריטניה, אני פונה אליך כאזרח וכנשיא", כשהוא מדבר מדם ליבו ואומר, "13 ימים שאני נלחם במלחמה".

אתמול הוצבו בפרלמנט הבריטי מסכים גדולים מהרגיל, והותקנו בן לילה יותר מ-500 אוזניות זמינות כדי לאפשר לחברי הפרלמנט לשמוע תרגום סימולטני לאנגלית.

לאורך נאומו של זלנסקי נרשמו מחיאות כפיים, באומרו: "אדוני היושב-ראש, כל חברי הפרלמנט, גבירותיי ורבותיי, אני פונה לכל אזרחי בריטניה ולכל האנשים מהמדינה שלה היסטוריה גדולה, אני פונה אליך כאזרח, כנשיא, גם של מדינה גדולה, עם חלום ומאמץ גדול, אני רוצה לספר לכם על 13 ימי המלחמה, המלחמה שלא התחלנו ולא רצינו. עם זאת אנחנו צריכים לנהל את המלחמה הזאת, אנחנו לא רוצים להפסיד את מה שיש לנו, את מה ששייך לנו, ארצנו אוקראינה".

הנשיא זלנסקי הדהד את וינסטון צ'רצ'יל, ראש הממשלה הבריטי שנלחם בנאצים, ואמר בנאום ההיסטורי שלו בבית הנבחרים: "אנחנו צריכים להילחם עם מסוקים, ועם רקטות, השאלה עבורנו כעת היא להיות או לא להיות, השאלה השייקספירית. במשך 13 ימים ניתן היה לשאול את השאלה הזו אבל עכשיו אני יכול להשיג לכם תשובה סופית. זה בהחלט כן, להיות, ואני רוצה להזכיר לכם את המילים, לא נוותר ולא נפסיד, נילחם עד הסוף בים באוויר, נמשיך להילחם על אדמתנו בכל מחיר, נילחם ביערות, בשטח, בחופים, ברחובות. אני רוצה להוסיף - שנילחם על גדות נהרות שונים, אנו מחפשים את עזרתכם את עזרת המתורבתים, אנו מודים על העזרה הזו. ומודים לך מאוד בוריס".

כשסיים את דבריו בבית, קרא הנשיא זלנסקי לבריטניה להגביר את הסנקציות נגד רוסיה ואמר: "נא להגביר את הלחץ של הסנקציות נגד המדינה הזו ובבקשה להכיר במדינה הזו כמדינת טרור, ובבקשה וודאו שהשמיים שלנו בטוחים - אנא וודאו שאתם עושים מה שצריך לעשות".

בשבוע שעבר קיבל שגריר אוקראינה בבריטניה ואדים פרייסטייקו, מחיאות כפיים נדירות מחברי פרלמנט כמחווה מרגשת. חברי פרלמנט, פקידים ועיתונאים קמו למחוא כפיים במשך כמעט דקה בהפגנת סולידריות עם העם האוקראיני מול התוקפנות הרוסית. סר לינדסי הויל, יושב ראש בית הנבחרים הבריטי, אמר לשגריר אוקראינה בבריטניה: "אנחנו בדרך כלל לא מאפשרים מחיאות כפיים בחדר הזה, אבל בהזדמנות זו אנחנו רוצים להראות את הכבוד והתמיכה שלנו בארצך".

ולדימיר זלנסקי מלחמת אוקראינה רוסיה הפרלמנט הבריטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד