כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
קוקה קולה ופפסי מצטרפות

הרוסים ממשיכים לספוג אבדות בנפש וברכוש | הסנקציה המשמעותית של ביידן

ביידן מטיל סנקציה משמעותית נוספת ומתנתק מהנפט הרוסי, אחרי בריטניה שכבר נקטה בצעד דומה | שר ההגנה האוקראיני: "הצבא האוקראיני ניטרל 300 טנקים, אלף כלי רכב משוריינים, יותר מ-40 מטוסים וכמעט 70 מסוקים רוסיים" | זאת לצד, 11 אלף חיילים רוסים שנהרגו עד כה 

הרוסים ממשיכים לספוג אבדות בנפש וברכוש | הסנקציה המשמעותית של ביידן
מלחמת אוקראינה רוסיה צילום: שירות החירום של אוקראינה

שר ההגנה האוקראיני, אלכסיי רזניקוב אומר כי "בעוד מספר ימים אבדותיו של צבא האויב יעלו על מספר ההרוגים שנרשמו לאחר המלחמה באפגניסטן, שנמשכה 10 שנים".

לדבריו: "בתוך 11 ימים, אוקראינה השמידה לחלוטין את מיתוס הכוח הצבאי של רוסיה. תוך 11 ימים, חיילים אוקראינים הרגו יותר מ-11,000 חיילים רוסים. זה יותר מאשר בשתי מלחמות צ'צ'ניות שנמשכו 6 שנים. כמה ימים וההפסדים של רוסיה ההרוגים והפצועים יעלו על האבדות של 10 שנות מלחמה באפגניסטן", אמר רזניקוב.

בתוך כך, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הצהיר בשעות האחרונה כי החליט לאסור יבוא נפט וגז רוסי לאחר התייעצות עם בעלי ברית. דבריו של ביידן הגיעו לאחר ההחלטה של בריטניה לקצץ בהדרגה את יבוא הנפט הרוסי, עד סוף 2022. בריטניה תפסיק את היבוא של הנפט הרוסי.

המהלך מוביל לכך שהמחיר הממוצע של בנזין בארה"ב הגיע לשיא של 4.17 דולר.

עדכוני חדשות סביב מלחמת רוסיה - אוקראינה:

23:54 > לפי הדיווח ב'כאן חדשות', גם חברת המשקאות 'פפסי' הודיעה על הפסקת פעילותה ברוסיה.

23:50 > שר התחבורה הבריטי, גרנט שאפס, הודיע ​​הערב שכל המטוסים הרוסיים ייאסרו מהמרחב האווירי של בריטניה.

23:43 > בעיר מאלין שבאזור ז'יטומיר נהרגו 5 בני אדם כתוצאה מתקיפה אווירית.

23:38 > דיווח: ארצות הברית שוקלת להציב כמה סוללות טילי פטריוט בפולין מחשש להסלמה באזור. כך דווח ב'מעריב'.

23:33 > סגן שר הפנים האוקראיני, יבגני יינין: "אוקראינה תטפל בשבויי מלחמה רוסיים בהתאם לנורמות המשפט ההומניטארי הבינלאומי בכלל, ואמנת ז'נבה בפרט. לאורך זמן החיילים הרוסים יקחו חלק בשיקום הכלכלה האוקראינית".

23:29 > 27 אזרחים נהרגו בחרקוב ביום אחד, 170 אזרחים, בהם 5 ילדים, מתו באזור חרקוב על ידי הרוסים הפולשים מאז תחילת המלחמה.

23:21 > ולנטין יודשקין, שעיצב את מדי הצבא הרוסי ב-2008, הודח מתוכנית אופנה חשובה בפריז משום שלא התבטא נגד המלחמה באוקראינה.

23:13 > נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי, ששרד שלושה ניסיונות התנקשות ונאם היום בשידור חי מאוקראינה לפרלמנט הבריטי, הוגבל בזמן כדי למנוע מהרוסים לעקוב אחר האות שלו ולאתר את מיקומו הנוכחית.

23:04 > פיפ"א אישרה שרוסיה נזרקה מתהליך ההעפלה למונדיאל 2022.

22:58 > אחרי מקדונלד'ס: גם 'קוקה קולה' משהה את פעילותה ברוסיה.

22:44 > ענקית הקפה 'סטארבקס' הודיעה שהיא משעה את כל הפעילות העסקית ברוסיה, כולל משלוח של מוצריה ובתי קפה המנוהלים על ידי זכיינים.

22:27 > רוסיה הודיעה על הפסקת אש הומניטרית באוקראינה ביום רביעי בבוקר, כדי לבצע פינוי אזרחים מחמש ערים, כך דיווחו סוכנויות הידיעות הרוסיות.

22:22 > נשיא רוסיה ולדימיר פוטין החליט לאסור על ייצוא מוצרים וחומרים מחוץ לגבולות רוסיה עד לסוף 2022.

22:11 > לפי הערכות, כ-200,000 אנשים - כמעט מחצית מהאוכלוסייה של כ-430,000 - מקווים לברוח מהעיר.

22:02 > אזרחים בעיר מריופול בדרום מזרח אוקראינה מחכים בכיליון עיניים לפינוי, בעודם נאבקים לשרוד בעיר שבה גופות לא נאספו ברחובות.

21:58 > שלטונות אוקראינה שוב לא הצליחו לפנות אזרחים מהעיר מריופול שבדרום אוקראינה, כך אמרה סגנית ראש הממשלה אירינה ורשצ'וק, שתיארה את המצב ההומניטרי כקטסטרופלי.

21:49 > ניסיון התיווך הישראלי | דיפלומטים מערביים ל'כאן חדשות': "על אף שלפגישות פוטין ובנט לא היו השפעות בשטח - עצם השיח ביניהם חשוב וייתכן שיביא להישג בהמשך".

21:30 > נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חתם על צו נוסף נגד המשבר הכלכלי ברוסיה עקב הסנקציות, הפעם על "צעדים כלכליים מיוחדים בתחום הפעילות הכלכלית הזרה", האוסר על יבוא או ייצוא של מוצרים או חומרי גלם מרוסיה.

21:19 > צילומי לוויין מדוח מודיעין של חברת ISI – ImageSat International, חושפים מה שעשוי להיות פריסה של שני משגרים בבלארוס – 200 ק"מ מקייב.

21:16 > שני טילים רוסיים הופלו על ידי ההגנה האווירית האוקראינית מעל העיר בוריספיל שבאזור קייב, טיל שלישי התפוצץ וגרם לפציעתם של שני בני אדם.

21:05 > פולין תעביר מטוסי קרב מסוג MIG-29 לארה"ב שתעביר אותם לאוקראינה ללא כל תשלום. פולין ביקשה מארה"ב בתמורה לספק לה מטוסי קרב אחרים מתקדמים יותר.

20:59 > בעיר ניקולייב שמדרום לבירה קייב ומזרחית לאודסה, נלקחו חיילים רוסים רבים בשבי ותועדו כשהם משוחחים למצלמה ומודיעים על כניעתם.

20:53 > רשת KFC מפסיקה את הפעילות ברוסיה בעקבות מקדונלדס, לרשת יש יותר מ-53,000 מסעדות ברחבי העולם, 98% מהן מופעלות על ידי זכיינים. ברוסיה יש כ-1,000 מסעדות KFC ו-50 חנויות של פיצה האט (שייכת ל-KFC), כמעט כולן מנוהלות על ידי בעלים עצמאיים תחת רישיון או הסכם זיכיון.

20:46 > אוקראינה מתנתקת מרוסיה ובלארוס וצפויה להצטרף למערכת העברת החשמל של האיחוד האירופי בתוך שבוע.

20:40 > שר ההגנה האוקראיני אלכסיי רזניקוב: "הצבא האוקראיני ממשיך להשמיד את רכבי האויב. חיל החימוש כבר ניטרל 300 טנקים, אלף כלי רכב משוריינים, יותר מ-40 מטוסים וכמעט 70 מסוקים".

20:27 > שגריר ישראל ברומניה, דוד סרנגה, וצוות השגרירות סייעו לחלץ של 10 ילדים אוקראינים חולי סרטן. ‏המבצע התאפשר תודות למרכז שניידר לרפואת ילדים, אשר שלח צוות רפואי ומטוס מיוחד להבאת הילדים לישראל. הילדים הגיעו עם הוריהם מבית החולים בקייב, והם בדרכם לישראל בטיסה מיוחדת לטיפול מציל חיים.

סרנגה נושא על גבו ילד חולה.

20:10 > מנהלת המודיעין הלאומי של ארה"ב, אבריל היינס, אומרת: "אנו מעריכים שמוסקבה לא העריכה את עוצמת ההתנגדות של אוקראינה ואת מידת האתגרים הצבאיים הפנימיים שאנו צופים בהם, התוכנית של רוסיה אינה בנויה כהלכה, בעיות של מורל ובעיות לוגיסטיות ניכרות", אמרה היינס למחוקקים בארה"ב.

20:20 > הרוסים לא מרפים ולמעלה מ-60 בתי חולים אוקראינים יצאו מכלל פעולה, גופות הרוגים רבים שוכבים ברחובות העיר אירפין.

מלחמת אוקראינה רוסיה ג'ו ביידן סנקציות כלכליות הטלת סנקציות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד